Ženidba djevicom



Ženidba djevicom

 Jedna od mudrih islamskih uputa u izboru bracnog druga je i to da ona bude djevojka  tj. neudavana i to zbog dalekoseznih mudrosti  i znacajnih koristi  kao  sto  su: ocuvanje porodice od svih gorcina zivota, porodicnih svadja,  razdora te svega sto unutar doma  siri  sjeme neprijateljstva i netrpljenja, a  u  isto vrijeme, s  druge strane, ucvrscuje ljubav medju supruznicima, iz razloga sto je neudavata po prirodi sklona na prisnost i intimnost sa  prvim  u  cijoj   se  zastiti  nadje,  za  razliku od udavate zene, koja nece naci u svom  drugom braku potpunu bliskost, medjusobnu ljubav i iskrenu privrzenost zbog velike razlike u licnosti izmedju prvog i drugog muza.

Zato nije cudno kad vidimo Aisu r.a.kako pojasnjava Allahovom Poslaniku s.a.v.s. znacaj  toga kada,  u hadisu koji prenosi Buhari, kaze: ”Allahov Poslanice kada bi hteo da odmoris u nekoj  dolini, u  jednoj   je  drvo  s  kojeg  je  brano  a  u  drugoj   drvo  koje  nije dirano,   za  koje  drvo  ces  privezati  devu,   “ Za  ono  s  kojeg nije brano” odgovori Allahov Poslanik s.a.v.s. na to Aisa r.a. rece:  to sam ja .Ovim ona  zeli objasniti njenu vrijednost  nad ostalim zenama  s obzirom da su ostale zene Allahovog Poslanika bile udavane prije njegove zenidbe s njima.

 Allahov Poslanik s.a.v.s. je ukazao na neke od mudrosti  u zenidbi s djevicama pa tako u hadisu kojeg prenose Ibn Madze i Bejheki kaze: ”Zenite se djevicama one su slatkorijecive,  radjaju djecu,manje lazu( spletkare)  i zadovolj ne su cak i u neimastini”Allahov  Poslanik  s.a.v.s.  je  ukazao  Dzabiru  r.a.,  da  zenidba djevicom radja  ljubav, jaca cednost i krepost,  pa tako prenosi Buhari   i  Muslim  da  je  Allahov Poslanik s.a.v.s.  rekao Dzabiru kada su se vracali sa bitke “ zatur-rika’ a”-“ Dzabire,  jesi li  se ozenio” jesam,  Allahov Poslanice,  odgovorih, ”Jesi li ozenio djevicu ili zenu? ”upita Allahov Poslanik s.a.v.s. na sta odgovorih:  zenu, na to mi Allahov Poslanik s.a.v.s. rece: ”Zasto nisi uzeo djevicu s kojom ces se zabavljati,  i koja ce se s tobom zabavljti”, rekoh: Allahov Poslanice moj  otac je poginuo u bitci na Uhud,  ostavio je sedam kcerki,  pa sam se zato ozenio zenom,  koja bi ih iznjivila i koja je kadra na to, ”Ispravno si uradio ako Bog da” odgovori Allahov Poslanik s.a.v.s..
Ovaj  Dzabirov hadis nas  upucuje da je u nekim slucajevima brak sa vec udavatom zenom bolji negoli sa djevicom,  kao sto je bio primjer  Dzabira  r.a. koji  smo vec spomenuli,  u uzajamnoj pomoci bracnog  para u odgoju sirocadi,  njihovom razvoju i vecoj paznji,  cime  bi  se postupilo po Allahovom naredjenju, a na sta ukazuje ajet u kojem se kaze:
“Jedni drugima pomazite u dobrocinstvu i cestitosti ”( al -Maida: 2)

Odlomak iz knjige “Odgoj djece u islamu”
Abdullah  Nasih  Ulvan

Primjedbe