Allahova upozorenja i opomene


D
anas ćemo, inša Allah, razmišljati i govoriti o nekim pojavama i promjenama koje su svojevrsna upozorenja i opomene od Allaha, subhanehu ve tea’la ljudima. Poslanik, s.a.v.s, je poslat da opominje i upozorava, što je opet svojevrstan odraz Allahove milosti prema stvorenjima. Zato je Resul, s.a.v.s, svojim ashabima i svim kasnijim generacijama govorio o prošlosti, o aktuelnom trenutku i o budućnosti. Govorio je ashabima o prošlosti kako bi iz nje naučili, o sadašnjosti kako bi se što bolje u njoj snašli i o budućnosti kako bi se za nju pripremili i što bolje u njoj orjentirali.
U mnogim hadisima Poslanik je govorio o predznacima kijametskog dana, želeći nas upozoriti na vrijeme i okolnosti koje će doći. Obraćajući se muhadžirima, Poslanik, s.a.v.s, kaže:“O muhadžiri, pet je stvari  koje će vam biti iskušenje, a molim Allaha da ta iskušenja ne dočekate! Znajte da se u jednom narodu nikad nije pojavio javni nemoral, a da ga nije pogodila kuga i bolesti koje nisu pogodile ni jedan narod prije njih! Znajte nikad jedan narod nije počeo zakidati na vagi i pri mjerenju, a da ga nisu pogodile razne nedaće, siromaštvo, bijeda i nepravedna vlast! Nikad jedan narod nije uskratio zekat, a da mu nije uskraćena kiša sa nebesa i da nije životinja nebi je ni bilo! Nikad jedan narod nije prekršio ugovor sa Allahom i Resulom, a da Allah nad njim nije uspostavio neprijateljsku vlast koja će mu uzurpirati sva njegova prava! Nikad vođe jednog naroda nisu odstupili od Allahove Knjige, a da Allah među njih nije uspostavio razne raskole, neslogu, netrpeljivost i svađu“! (Hadis bilježi Ibnu Madže i al-Hakim).
Ako malo dublje i studioznije analiziramo današnje stanje čovječanstva i ovaj hadis, zaključićemo:
-           da danas nemoral sve više postaje javna pojava, vrlina i što je najgore nemoral postepeno ulazi u sastav zakonskih regulativa. Nenormalnom brzinom prodire u porodicu i društvo. Potaknut raznim medijskim konceptima, čovjek  se oslobađa kompleksa nemorala, ponosi se učinjenim grijehom i sve to smatra trendom svakodnevnog života.
-          Da se danas masovno vara, zakida pri mjerenju, zakida u mišljenju, u povjerenju, u obećanjima itd. Posljedice toga su sioromaštvo, razne nedaće i nepravedna i korumpirana vlast.
-          Posljedice uskraćivanja obaveze zekata su razne vremenske neprilike, suša i bezberićetna kiša.
-          Pokornost je prvi ugovor koji su naše duše još u ezelu prihvatile pred Allahom. (Elestu bi rabbikum? Kalu bela.) Jesam li Ja vaš gospodar? Rekle su:“Svakako“! Koliko je čovjek danas pokoran Allahu?! Koliko i kako obavlja namaz?! Da li je svjestan i je li razumio šehadet?! Nije li i to ugovor sa Allahom i Resulom?!
-          Koliko danas vođe uzimaju u obzir poruke Allahove Knjige?! Zašto postoje i nastaju tako veliki i tako žestoki sukobi, raskoli, svađe i razni vidovi netrpeljivosti? I to na svim nivoima! Nije li otac i muž vođa? Šta se dešava ako on zanemari Allahovu Knjigu, kakvo je stanje u braku i porodici?
-          Kur’an to jasno naglašava kad kaže:“Zavladao je fesad (nemoral i nered) i na kopnu i na moru, što je rezultat djela ljudskih ruku, da okuse dio onoga što su radili nebi li se povratili (opametili)“. „Svaki musibet koji vas pogodi djelo je vaših ruku, a mnogo vam se oprašta“! (aš-Šura 30).
A nepokornost Allahu i griješenje je kroz historiju su po čovjeka redovno imali teške posljedice. Ibn Tejmijje, r.a, kaže:“Ono što nam Allah pokazuje kroz svoje znakove na obzorju, u nama samima i u svojoj Knjizi, sasvim jasno ukazuje na to da su grijesi uzrok svih nedaća, nevolja i lataklizmi, a da je pokornost uzrok svakog blagostanja“!
Jedna od milosti Allaha prema čovjeku sklonom griješenju je i to što mu šalje opomene kako bi ga zastrašio, nebi li se opametio:“Znakove šaljemo da bi zastrašili“! (al-Isra 59).
Razmislimo o slijedećem Allahovome upozorenju:“A zar su sigurni oni koji ružne podmuklosti snuju da ih Allah neće u Zemlju žive utjerati ili da im neće doći kazna odakle i ne pomišljaju“! (an-Nahl 45).
Poslanik, s.a.v.s, je takođe upozorio:“Predznak kijametskog dana je izobličenje, utjerivanje u Zemlju i kazna vrelim kamenjem“! Je li kroz historiju bilo izobličavanja? Ima li toga danas? Je li kroz historiju bilo utjerivanja u Zemlju? Kako je završio Karun? Je li bilo vulkana i uzavrelog kamenja i ima li ih i danas? Zar to nisu opomene i upozorenja?!
Poslanik, s.a.v.s, je upozorio da su predznaci kijametskog dana nestanak istinskoga znanja, učestali zemljotresi, kratkoća i približavanje vremena, pojava smutnji i svakodnevna i iznenadna ubistva. Nisu li to sasvim jasno prepoznatljiva upozorenja i opomene?!
Faraon je umišljeno i oholo govorio:“Zar ja nisam vaš najveći bog i zar voda ne teče ispod mojih nogu“? „Ja vam nemam drugog mišljenja osim mog“! Taj Faraon je uništen za jedan trenutak i to baš vodom koju je spominjao!
Pripadnici naroda Ad su usiljeno izazivali:“Ko ima jači, moćniji i snažniji od nas“?, pa im je Allah odgovorio:“Zar ne vide da je Allah, koji ih je stvorio, jači i moćniji od njih“! Šta je potom bilo sa Adom znamo vrlo dobro.
Suluda je hrabrost izazivati Allaha i griješiti prema Njemu. Allah je svemoćan, sve vidi, sve zna i sve čini svojom voljom. „Allah ima svoju vojsku koju samo On zna“. (al-Fath 7). „Da znate da je Allah svemu kadar i da je svojim znanjem sve obuhvatio“! (at-Talak 12).
Kako god Allah upozorava griješnike i nepokorne, isto tako upozorava i ravnodušne posmatrače kojima je svejedno što se čine grijesi i širi fesad i nered na Zemlji:“Čuvajte se kazne koja neće pogoditi samo one među vama koji čine zulum i znajte da je Allah žestok u kažnjavanju“! (al-Anfal 25).
Poslanik, s.a.v.s, kaže:“Kada Allah spusti svoju kaznu, ona pogodi sve, a onda budu proživljeni na temelju djela koja su činili. Čestitima je to edžel, zatim će biti proživljeni shodno svojim namjerama (nijjetima)“. Kad je objavljen gornji ajet Poslanik je upitan:“Zar ćemo propasti a među nama ima čestitih“? „Da, kad se namnoži pogan“! - odgovori Poslanik.
Dakle, čestiti ne smiju biti ravnodušni posmatrači. Moraju činiti ono što mogu, a Allah ne zadužuje nikoga preko njegovih mogućnosti. Kada vide Allahova upozorenja, Poslanik im savjetuje:“Tražite oprost, (činite istigfar) spominjite mnogo Allaha i činite dove“! Dalje:“Budite milostivi, pa ćete dobiti milost, milostivima će se smilovati Milostivi (ar-Rahman)! Smilujte se onima na Zemlji, smilovatće vam se Onaj sa nebesa“!
Zahvalnost donosi blagostanje i sigurnost:“Ako budete zahvalni, Ja ću vam sigurno poveća(va)ti, a ako budete nezahvalni, Moja je kazna zaista žestoka“! (Ibrahim 7).
Budimo svjesni u svakodnevnom životu, na nivou braka, porodice i cjelokupnog društva da:“Kada bi stanovnici gradova i sela istinski vjerovali i bili čestiti, Mi bismo im otvorili berekete i sa nebesa i iz Zemlje“! (al-A’raf 96).
I da zaključimo i imamo uvijek na umu Allahove riječi:“Reci, On je kadar na vas poslati kaznu odozgo, odozdo ispod vaših nogu ili da vas podijeli u frakcije pa da osjetite međusobnu žestinu! Pogledaj kako navodimo naše ajete nebi li razumijeli“! (al-An’am 65).
Draga braćo i sestre! Hoćemo li razumjeti Allahove poruke? Molim Allaha da nam u tome pomogne, amin.
Za kraj jedan ajet koji je pravi putokaz:“O vjernici, činite ruku‘, činite sedždu, činite ibadet samo vašem Gospodaru i činite khajr, sigurno ćete uspjeti“! (al-Hadž 77). Ima li bolje i sadržajnije poruke za nas? Iza ovog ajeta treba učiniti sedždu! Nimalo slučajno. O Allahu, ispuni naša srca istinskim imanom i učvrsti naše noge na sirati musteqimu. Amin.

Primjedbe