Značenje Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`ata


Značenje Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`ata
Ebu Ijjad Es-Selefi


Sunnet

U jezičkom smislu riječ sunnet znači put, pravac, običaj [1]

U terminiloškom/šeri`atskom smislu znači: Uputa na kojoj su Poslanik, salawat i njegovi ashabi, radijallahu `anhu bili, u stvarima koje se tiču znanja, vjerovanja, govora i djeela."

To je Sunnet, čije slijeđenje nam je obaveza, čiji su pripadnici blagoslovljeni, a oni koji mu se suprotstavljaju su prokleti. [2]
Riječ sunnet se često koristi i za način obavljanja ibadeta i vjerovanja, a sve ono što je suprotno sunnetu, naziva se bid`aat (novotarija).

Džemaa`at

U jezičkom smislu: dolazi iz riječi idžtimaa` (sakupljanje, okupljanje ljudi, grupa) što je suprotno od riječi razjedinjenost. [4]

U Šeri`atu: Oni su Selefi [5] ovog Ummeta, od ashaba i tabiina i oni koji ih u tome slijede sve do Sudnjeg dana. To su oni koji su se ujedinili na Kur`anu i Sunnetu i pokorni su svojim vođama/emirima (od učenjaka), i svi oni koji slijede put na kojem su bili Poslanik, salawat, njegovi ashabi i oni koji su ih u tome slijedili.[6]

Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`at

To su oni koji se drže Sunneta Poslanika, salawat, koji su se ujedinili na onome na čemu su bili Poslanik, salawat i njegovi ashabi, učenjaci Upute koji su došli nakon ashaba, i svi oni koji slijede njihov put u svim stvarima koje se tiču vjerovanja, govora i djela, sve do Sudnjeg dana i koji su im u potpunosti odani u tome. Oni se klone novotara i novotarija u kojem god vremenu da se nalaze, i oni su oni koji će postojati i koje će Allah pomagati sve do Sudnjeg dana. [7]

Dakle, Ehlu-s-Sunnet we-l-Džemaa`at su opisani kao oni koji se čvrsto drže Sunneta Poslanika, salawat, i (bez obzirana sve) klone se novotara i novotarija. [8]

Pod riječju džemaa`at se ne podrazumijevaju svi muslimani, niti najmnogobrojnija skupina muslimana [9], jer je Poslanik, salawat, rekao da je Taaifet-ul-Mensuura [10] jedna skupina od sedamdeset tri skupine.

Sinonimi za Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`at

Pored naziva Ehl-us-Sunnet we-l- Džemaa`at, ova skupina je nazvana i drugim imenima, koji se prenose od Poslanika, salawat, i od učenjaka koje je odgojio Ehl-us-Sunnet.

Dakle, oni se još nazivaju samo Ehl-u-Sunnet, be dodatka džemaa`at. Također, nazivaju se i samo Džemaa`at, i to je uzeto iz hadisa kojeg prenosi Muawija:
Rekao je Poslanik, salawat : Zaista ovaj će se Ummet podijeliti na sedamdeset tri skupine, i sve su one u Vatri osim jedne, a to je Džemaa`at. [11]

Es-Selef-us-Saalih i Ehl-ul-Eser

Izraz Es-Selef-us-Saalih (Ispravni predhodnici) je sinonim za Ehl-us-Sunnet, koji se, također, još nazivaju i Ehl-ul-Eser (Pripovjedački narod) - a to znači: Sljedbenici Sunneta koji su pripovijedali/prenosili od Poslanika, salawat i njegovih ashana, radijallahu `anhu.

Ehl-ul-Hadis

Isto tako, nazvani su i Ehl-ul-Hadis, pošto slijede i uzimaju sve ono što se prenosi od Poslanika, salawat , i u čemu se nalazi znanje/shvatanje, i pošto su sljedbenici njegove, salawat , upute u i unutrašnjosti i u spoljašnjosti. Ehl-us-Sunnet se, dakle, zbog ovoga nazivaju i Ehl-ul-Hadis.

Nazivanje Ehl-us-Sunnet, Et-Taaifet-ul-Mensuuraa, Fiqrat-un-Naadžijja imenom Ehl-ul-Hadis je pitanje koje su Selefi ovog Ummeta naširoko objasnili, jer je to bilo neophodno zbog određenih hadisa, opisa, okolnosti koje su bile aktuelne, i zbog velikog broja činjenica.

O ovome su često pisali Ibnul Mubarek, Ahmed ibn Hambel, Imam Buhari, Ahmed ibn Sinaan i sotali, radijallahu `anhum. [13]

Mnogi islamski učenjaci su nazvali Ehl-us-Sunnet imenima sličnim ovim, dajući svojim knjigama , pisanjima, zbirkama, nazive poput ovih. Na primjer, knjiga Aqidat-us-Selef Ashab-ul-Hadiis imama Ismaila Sabunija (449H.g)
Ili, na primjer,u Medžmu-ul-Fetawa, od Šejh-ul-Islama Ibn Tejmijje, rahimehullah, 4/9,95 je Ehl-us-Sunnet nazvao imenom Ehl-ul-Hadis

El - Fiqratu-n-Naadžijja

Također se nazivaju i Fiqrat-u-Naadžijja (Spašena skupina): to je ona skupina koja je spašena od Vatre zbog svog potpunog slijeđenja Sunneta Poslanika, salawat. I ovaj naziv je uzet iz hadisa:Zaista će se ovaj Ummet podijeliti na sedamdeset tri skupine, sedamdeset dvije će biti u Vatri a jedna u Džennetu, a to je džemaa`at." [14]

Et-Taa`ifet-ul-Mensuuraa

Zbog ovoga mnogi od Selefa i islamskih učenjaka nazivaju Ehl-us-Sunnet imenom Fiqrat-u-Naadžijja, a kao one koji su čvrsti na sprovođenju Allahovih naredbi Et-Taa`ifet-ul-Mensuuraa(Potpomognuta skupina). Oni su oni za koje je Poslanik, salawat , rekao: Nikada neće u mom Ummetu prestati da postoji skupina (et-taa`ifa) čvrsta na sprovođenju Allahovih naredbi sve dok ne nastupi Sudnji dan. [15]

El- Džemaa`at

Isto tako su nazvani samo kao Džemaa`at, kao što je već rečeno, a nekada i Ehl-ul-Džemaa`at.
Riječ džemaa`at, džemaa`at Ehl-us-Sunneta, onih koji su se okupili i ujedinili na Istini, potiče od riječi Idžtimaa (okupljanje, ujedinjenje), i suprotna je riječi Furqa ( podijeljenost, razjedinjenost) Riječ džemaa`at sadrži u sebi i značenje riječi Idžmaa koja znači Ittifaq (jednoglasnost, konsenzus), a što je u suprotnosti sa riječi Ihtilaaf ( imati različit stav, shvatanje).
Ehl-us-Sunnet su opisani kao oni koji su se ujedinili na Usul-ud-Dinu, koji su jednoglasni, i koji se još ujedinjuju pod idžmaaom `uleme.

Ehl-ul-Ittibaa`

Ehl-us-Sunnet su opisani i riječima Ehl-ul-Ittiba`( oni koji su dosljedni u slijeđenju), zato što je njihov put: slijeđenje esera (puta) Poslanika, salawat , svojom unutrašnjosti i spoljašnjosti; slijeđenje prvih i najboljih od ovog Ummeta, od muhadžira i ensarija, i slijeđenje savjeta Poslanika, salawat , kada je rekao: Slijedite moj sunnet i sunnet Pravednih halifa poslije mene. Držite se mog Sunneta(kao) da zagrizete(za njega) svojim kutnjacima. Čuvajte se novotarija u vjeri, jer svaka novotarija je zabluda... [18]

_________________________________________

[1] Muhtaar-us-Suhhaah, str.317 i Ibn Mendurov Lisaan-ul-Arab 13/220-228
[2] El-Wasijjat-ul-Kubraa fi Aqiidetu Ehl-us-Sunnet we-l-džemaa`at Šerh aqiidet-ut-Tahavijje od Muhammed Halil Harraasa, str.16; , str.33
[3] El-Amr bi-l-Ma`ruuf we-n-Nehii an-il-Munker Ibn Tejmijje, str.77
[4] Lisan-ul-Arab 8/53-60


Ebu Ijjad Es-Selefi


Sunnet

U jezičkom smislu riječ sunnet znači put, pravac, običaj [1]

U terminiloškom/šeri`atskom smislu znači: Uputa na kojoj su Poslanik, salawat i njegovi ashabi, radijallahu `anhu bili, u stvarima koje se tiču znanja, vjerovanja, govora i djeela."

To je Sunnet, čije slijeđenje nam je obaveza, čiji su pripadnici blagoslovljeni, a oni koji mu se suprotstavljaju su prokleti. [2]
Riječ sunnet se često koristi i za način obavljanja ibadeta i vjerovanja, a sve ono što je suprotno sunnetu, naziva se bid`aat (novotarija).

Džemaa`at

U jezičkom smislu: dolazi iz riječi idžtimaa` (sakupljanje, okupljanje ljudi, grupa) što je suprotno od riječi razjedinjenost. [4]

U Šeri`atu: Oni su Selefi [5] ovog Ummeta, od ashaba i tabiina i oni koji ih u tome slijede sve do Sudnjeg dana. To su oni koji su se ujedinili na Kur`anu i Sunnetu i pokorni su svojim vođama/emirima (od učenjaka), i svi oni koji slijede put na kojem su bili Poslanik, salawat, njegovi ashabi i oni koji su ih u tome slijedili.[6]

Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`at

To su oni koji se drže Sunneta Poslanika, salawat, koji su se ujedinili na onome na čemu su bili Poslanik, salawat i njegovi ashabi, učenjaci Upute koji su došli nakon ashaba, i svi oni koji slijede njihov put u svim stvarima koje se tiču vjerovanja, govora i djela, sve do Sudnjeg dana i koji su im u potpunosti odani u tome. Oni se klone novotara i novotarija u kojem god vremenu da se nalaze, i oni su oni koji će postojati i koje će Allah pomagati sve do Sudnjeg dana. [7]

Dakle, Ehlu-s-Sunnet we-l-Džemaa`at su opisani kao oni koji se čvrsto drže Sunneta Poslanika, salawat, i (bez obzirana sve) klone se novotara i novotarija. [8]

Pod riječju džemaa`at se ne podrazumijevaju svi muslimani, niti najmnogobrojnija skupina muslimana [9], jer je Poslanik, salawat, rekao da je Taaifet-ul-Mensuura [10] jedna skupina od sedamdeset tri skupine.

Sinonimi za Ehl-us-Sunnet we-l-Džemaa`at

Pored naziva Ehl-us-Sunnet we-l- Džemaa`at, ova skupina je nazvana i drugim imenima, koji se prenose od Poslanika, salawat, i od učenjaka koje je odgojio Ehl-us-Sunnet.

Dakle, oni se još nazivaju samo Ehl-u-Sunnet, be dodatka džemaa`at. Također, nazivaju se i samo Džemaa`at, i to je uzeto iz hadisa kojeg prenosi Muawija:
Rekao je Poslanik, salawat : Zaista ovaj će se Ummet podijeliti na sedamdeset tri skupine, i sve su one u Vatri osim jedne, a to je Džemaa`at. [11]

Es-Selef-us-Saalih i Ehl-ul-Eser

Izraz Es-Selef-us-Saalih (Ispravni predhodnici) je sinonim za Ehl-us-Sunnet, koji se, također, još nazivaju i Ehl-ul-Eser (Pripovjedački narod) - a to znači: Sljedbenici Sunneta koji su pripovijedali/prenosili od Poslanika, salawat i njegovih ashana, radijallahu `anhu.

Ehl-ul-Hadis

Isto tako, nazvani su i Ehl-ul-Hadis, pošto slijede i uzimaju sve ono što se prenosi od Poslanika, salawat , i u čemu se nalazi znanje/shvatanje, i pošto su sljedbenici njegove, salawat , upute u i unutrašnjosti i u spoljašnjosti. Ehl-us-Sunnet se, dakle, zbog ovoga nazivaju i Ehl-ul-Hadis.

Nazivanje Ehl-us-Sunnet, Et-Taaifet-ul-Mensuuraa, Fiqrat-un-Naadžijja imenom Ehl-ul-Hadis je pitanje koje su Selefi ovog Ummeta naširoko objasnili, jer je to bilo neophodno zbog određenih hadisa, opisa, okolnosti koje su bile aktuelne, i zbog velikog broja činjenica.

O ovome su često pisali Ibnul Mubarek, Ahmed ibn Hambel, Imam Buhari, Ahmed ibn Sinaan i sotali, radijallahu `anhum. [13]

Mnogi islamski učenjaci su nazvali Ehl-us-Sunnet imenima sličnim ovim, dajući svojim knjigama , pisanjima, zbirkama, nazive poput ovih. Na primjer, knjiga Aqidat-us-Selef Ashab-ul-Hadiis imama Ismaila Sabunija (449H.g)
Ili, na primjer,u Medžmu-ul-Fetawa, od Šejh-ul-Islama Ibn Tejmijje, rahimehullah, 4/9,95 je Ehl-us-Sunnet nazvao imenom Ehl-ul-Hadis

El - Fiqratu-n-Naadžijja

Također se nazivaju i Fiqrat-u-Naadžijja (Spašena skupina): to je ona skupina koja je spašena od Vatre zbog svog potpunog slijeđenja Sunneta Poslanika, salawat. I ovaj naziv je uzet iz hadisa:Zaista će se ovaj Ummet podijeliti na sedamdeset tri skupine, sedamdeset dvije će biti u Vatri a jedna u Džennetu, a to je džemaa`at." [14]

Et-Taa`ifet-ul-Mensuuraa

Zbog ovoga mnogi od Selefa i islamskih učenjaka nazivaju Ehl-us-Sunnet imenom Fiqrat-u-Naadžijja, a kao one koji su čvrsti na sprovođenju Allahovih naredbi Et-Taa`ifet-ul-Mensuuraa(Potpomognuta skupina). Oni su oni za koje je Poslanik, salawat , rekao: Nikada neće u mom Ummetu prestati da postoji skupina (et-taa`ifa) čvrsta na sprovođenju Allahovih naredbi sve dok ne nastupi Sudnji dan. [15]

El- Džemaa`at

Isto tako su nazvani samo kao Džemaa`at, kao što je već rečeno, a nekada i Ehl-ul-Džemaa`at.
Riječ džemaa`at, džemaa`at Ehl-us-Sunneta, onih koji su se okupili i ujedinili na Istini, potiče od riječi Idžtimaa (okupljanje, ujedinjenje), i suprotna je riječi Furqa ( podijeljenost, razjedinjenost) Riječ džemaa`at sadrži u sebi i značenje riječi Idžmaa koja znači Ittifaq (jednoglasnost, konsenzus), a što je u suprotnosti sa riječi Ihtilaaf ( imati različit stav, shvatanje).
Ehl-us-Sunnet su opisani kao oni koji su se ujedinili na Usul-ud-Dinu, koji su jednoglasni, i koji se još ujedinjuju pod idžmaaom `uleme.

Ehl-ul-Ittibaa`

Ehl-us-Sunnet su opisani i riječima Ehl-ul-Ittiba`( oni koji su dosljedni u slijeđenju), zato što je njihov put: slijeđenje esera (puta) Poslanika, salawat , svojom unutrašnjosti i spoljašnjosti; slijeđenje prvih i najboljih od ovog Ummeta, od muhadžira i ensarija, i slijeđenje savjeta Poslanika, salawat , kada je rekao: Slijedite moj sunnet i sunnet Pravednih halifa poslije mene. Držite se mog Sunneta(kao) da zagrizete(za njega) svojim kutnjacima. Čuvajte se novotarija u vjeri, jer svaka novotarija je zabluda... [18]

_________________________________________

[1] Muhtaar-us-Suhhaah, str.317 i Ibn Mendurov Lisaan-ul-Arab 13/220-228
[2] El-Wasijjat-ul-Kubraa fi Aqiidetu Ehl-us-Sunnet we-l-džemaa`at Šerh aqiidet-ut-Tahavijje od Muhammed Halil Harraasa, str.16; , str.33
[3] El-Amr bi-l-Ma`ruuf we-n-Nehii an-il-Munker Ibn Tejmijje, str.77
[4] Lisan-ul-Arab 8/53-60

Primjedbe