Vjerovjesnikove dove (sa transkripcijom)


Vjerovjesnikove dove (sa transkripcijom)


1. Ebu Musa prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, učio ovu dovu: "Gospodaru, oprosti mi moj grijeh, neznanje, bilo kakvo pretjerivanje i ono što Ti bolje znaš od mene. Gospodaru, oprosti mi ono što sam učinio svjesno, nesvjesno, iz neznanja i šale - jer svega toga ima kod mene. Gospodaru, oprosti mi ono što sam učinio i što ću učiniti što sam obznanio i skrio, Ti uzvisuješ i unizuješ i Ti si svemu kadar." Buharija 6398, Muslim 2719 i Ibn Hibban 3/237

اللهُمَّ اغفِر لِي خَطيئَتِي وجَهلِي وإسرافِي فِي أَمري ومَا أَنت أَعلمُ بِه مِني ، اللهُمَّ اغفِر لِي هَزلِي وجِدي وخَطأي وعَمدِي وكُلُ ذَلك عِندِي اللهُمَّ اغفِر لِي مَا قَدمتُ ومَا أَخرتُ ومَا أسررتُ ومَا أَعلنتُ ، أنتَ المُقدِّمُ وأنتَ المُؤخِر وأَنتَ عَلى كُل شَيءٍ قَدير

Allahumme gfir li khati'eti we džehli we israfi fi emri we ma ente e'alemu bihi minni, Allahumme gfir li hezli we džiddi we khata'i we 'amdi we kullu zalike 'indi, Allahumme gfir li ma qaddemtu we ma ehhartu we ma esrartu we ma e'alentu, ente-l-muqaddimu we ente-l-mu'ehhiru we ente 'ala kulli šej'in qadir.

2. Abdullah b. Abbas prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, učio:"Gospodaru, budi uz mene, a ne protiv mene, pomozi mene, a ne druge protiv mene i olakšaj mi slijeđenje upute." Ebu Davud 1510, Et-Tirmizi 3551 i Ibn Madždže 3830.

اللهُمَّ أَعنِي ولا تُعن عَليَّ وانصُرنِي ولا تَنصُر عَليَّ ويَسر الهُدى لِي

Allahumme e'inni we la tu'in alejje we-n-surni we la ten-sur alejje we jessiri-l-huda li.


3. Ibn Abbas prenosi da je čuo Vjerovjesnika, neka je mir i blagoslov na njega, kad je učio ovu dovu: "Gospodaru, budi uz mene, a ne protiv mene, pomozi mene, a ne druge protiv mene, određuj za mene a ne protiv mene, olakšaj mi uputu i pomozi me protiv onih koji su mi učinili nepravdu. Gospodaru, učini da se Tebi često zahvaljujem, da Te često spominjem, da Te se bojim, da sam Tebi pokoran, pred Tobom ponizan, da se često kajem za grijehe i Tebi obraćam, primi moje pokajanje, saperi moj grijeh, uslišaj moju molbu, ojačaj moj dokaz, uputi moje srce, istinom nadahni moj jezik i iščupaj tminu iz moga srca." Ebu Davud 1510 i 1511, Et-Tirmizi 3551 i Ibn Madždže 3830.

ربِّ أَعنِي ولا تُعِن عَليَّ وانصُرنِي ولا تَنصُر عَليَّ وامكُر لِي ولا تَمكُر عَليَّ ويَسر لِي الهُدى ، وانصُرنِي عَلى مَن بَغى عَليَّ ، ربِّ اجعَلنِي شَكَّاراً لَك ذَكَّاراً ، راهِباً لَك مطواعاً لَك مُخبِتاً لَك أواهاً مُنيباً ، تَقبَّل تَوبَتِي واغسِل حَوبَتِي وأَجِب دَعوتِي وثَبتْ حُجَتِي واهدِ قَلبِي وسَدد لِسانِي واسْلُل سَخِيمَة قَلبِي 

Allahumme e'inni we la tu'in alejje, we-n-surni we la ten-sur alejje, we-mkur li we la temkur alejje, we jessir lijel-huda, we-nsurni 'ala men bega alejje, rabbi-dž'alni šekkaren leke zekkaren rahiben leke, mitwa'an leke, muhbiten leke, ewwahen muniben, teqabbel tewbeti, wagsil hawbeti we edžib da'weti, we sebbit hudždžeti, we-hdi qalbi, we seddid lisani, we-slul sehimete qalbi.

5. Ebu Hurejre prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov njega, rekao:"Najsigurnija dova jest: 'O Allahu, Ti si moj Gospodar, a ja sam Tvoj rob, prema sebi sam bio nepravedan i priznajem svoj grijeh, samo Ti grijehe možeš oprostiti, zato mi, Gospodaru, oprosti'." Taberani 3/295

اللهُمَّ أَنت رَبي وأَنا عَبدك ظَلمتُ نَفسِي واعتَرفتُ بِذنبِي لا يَغفِرُ الذُنوبَ إلا أَنت، ربِّ اغفِر لِي

Allahumme ente rabbi we ene 'abduke zalemtu nefsi wa'tereftu bi zenbi la jagfiruz-zunube illa ente, rabbi-gfir li.

6. Ebu Hurejre prenosi da je Allahov Poslanik, neka je mir i blagoslov na njega, učio dovu:"Gospodaru, popravi moju vjeru, u kojoj je moj spas, i moj dunjaluk na kojem živim, i učini mi smrt spasom od svakog zla." Musliim 2720

اللهُمَّ أصلِح لِي دِينِي الذِّي هُو عِصمةُ أَمري وأَصلح لِي دُنيايَ التِي فِيها مَعاشِي واجعَل المَوتَ رحمةً لِي مِن كُل سُوء

Allahumme aslih li dinillezi huwe 'ismetu emri we aslih li dun'jajelleti fiha me'aši wedž'alil-mewte rahaten li min kulli su'.

8. Enes b. Malik prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, govorio:"Gospodaru, sačuvaj me nemoći, lijenosti, strašivosti starosti; sačuvaj me iskušenja života i smrti i sačuvaj me kaburske patnje." El-Buhari 6367 i Muslim 2706

اللهُمَّ إنِي أَعوذُ بِك مِن العَجزِ والكَسلِ والجُبنِ والهَرم وأعُوذُ بِك مِن فِتنة المَحيَا والمَمَات وأَعُوذُ بِك مِن عَذاب القَبر

Allahumme inni e'uzu bike minel-'adžzi wel-keseli wel-džubni wel-heremi we e'uzu bike min fitnetil-mahja wel-memati we e'uzu bike min 'azabil-qabr.

9. Enes prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, rekao: "Gospodaru, sačuvaj me brige i tuge, nemoći i lijenosti, strašivosti i škrtosti, tereta duga i nadmoći ljudi." El-Buhari 6369 i El-Bejheki 9/125.

اللهُمَّ إني أَعوذُ بِك مِن الهَمِ والحَزَن والعَجِز والكَسلِ والجُبن والبُخل وضَلعِ الدَّينِ وغَلبة الرِّجال

Allahumme inni e'uzu bike minel-hemmi wel-hazeni wel-'adžzi wel-keseli wel-džubni wel-buhli we dal'id-dejni we galebetir-ridžal.

10. Ebu Hurejre prenosi da je jedna od Vjerovjesnikovih dova bila ova: "Gospodaru, oprosti mi što sam učinio i što ću učiniti, što sam obznanio i skrio i ono za što Ti bolje znaš od mene, samo Ti uzvisuješ i unizuješ, pored Tebe nema drugog boga." Buharija 6398 i Muslim 2719

اللهُمَّ اغِفرِ لِي مَا قَدمتُ ومَا أَخرتُ ومَا أسرَرتُ ، وما أَعلنتُ ، وما أَنتَ أَعلمُ بِه مِني ، إنكَ أنتَ المُقدِم والمُؤخِر لا إله إلا أنَت

Allahumma-gfirli ma qaddemtu we ma ehhartu we ma esrartu we ma e'alentu we ma ente e'alemu bihi minni, inneke entel-muqaddimu wel-muahhiru la ilahe illa ente.

11. Abdullah prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, učio ovu dovu:"Gospodaru, daruj mi uputu, čednost i bogastvo."i bogobojaznost", dodaje Amr. Muslim 2721, Et-Tirmizi 3489, Ibn Madždže 3832 i Ahmed 1/411

اللهُم إني أَسأَلُك الهُدى والعَفافَ والغِنَى والتُقَى

Allahumme inni es'elukel-huda wel-'afafe wel-gina wet-tuqa.

12. Abdullah b. Ebu Evfa prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, rekao: "Gospodaru, snijegom, gradom i ledenom vodom saperi s mene grijehe kao što se prljavština sapire s odjeće. O Allahu, naš Gospodaru, samo Tebi pripada zahvala kolika su nebesa Zemlja i koliko pored toga Ti hoćeš." Muslim 476, En-Nesai 1/199, Ahmed 4/354 i El-Bejheki 1/5

اللهُمَّ طَهِرنِي بالثَلجِ والبَردِ والمَاء البَارد كَما يُطهرُ الثَّوبُ الدَّنِس مِن الوَسخ ، اللهُمَّ ربَنا لَك الحَمدُ مِلءَ السمَاء ومِلءَ الأرضِ ومِلءَ مَا شِئت مِن شَيءٍ بَعد

Allahumme tahhirni bis-seldži wel-beredi wel-ma'il-barid kema jutahherus-sewbud-denisi minel-weseh. Allahumme rabbena lekel-hamdu mil'es-sema'i we mil'el-erdi we mil-e ma ši'te min šej'in ba'd.

13. Ebu Hurejre prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslo na njega, učio dovu:"Gospodaru, sačuvaj me siromaštva, neimanja, poniženja, i sačuvaj me toga da budem nepravedan ili da se meni nepravda učini. Ebu Davud 1544, En-Nesai 5475 i Ibn Madždže 3842

اللهُمَّ إني أَعوذُ بِك مِن الفَقر والقِلة والذِّلة وأَعوذُ بِك أنْ أَظلِم أَو أُظلَم

Allahumme inni e'uzu bike minel-faqri wel-qilleti wez-zilleti we e'uzu bike en azlime ew uzlem.

14. Ebu Umame priča: "Nismo uspjeli zapamtiti za šta je sve Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, molio Allaha u dovi dok sm bili kod njega, pa mu rekosmo:
— Proučio si dovu koju nismo uspjeli zapamtiti.
— Kazat ću vam riječi koje sadrže sve rečeno — reče Alejhisselam.
Gospodaru, podari nam ono što te molio Tvoj vjerovjesnik Muhammed : zaštiti nas od onoga od čega je kod Tebe zaštitu tražio Tvoj vjerovjesnik Muhammed. Gospodaru, Ti pružaš pomoć, Ti si svemu dovoljan i sva snaga i moć su s Tobom." Tirmizi 3521

إنا نَسألُك مِما سَأَلك نَبيَك مُحمدٍ ونَستَعيذُك مِما استَعاذَك مِنه نَبيكَ مُحمد صلى الله عليه وسلم ، اللهُمَّ أَنتَ المُستَعان وعَليكَ البَلاغُ ، ولا حَول ولا قُوةَ إلا بالله

Inna nes'eluke mimma se'eleke nebijjuke muhammed, we neste'izuke mimmeste'azeke minhu nebijjuke muhammedun sallallahu 'alejhi we sellem. Allahumme entel-muste'anu we 'alejkel-belagu we la hawle we la quwwete illa billah.

15. Amr b. El-As prenosi je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, rekao:"Gospodaru, sačuvaj me Dedždžalovog iskušenja i sačuvaj me patnje u Vatri." En-Nesai 5505.

اللهُمَّ إنِي أَعوذُ بِك مِن فِتنةِ المَسيحِ الدَّجَال وأَعوذُ بِك مِن فِتنةِ النَّار

Allahumme inni e'uzu bike min fitnetil-mesihid-dedždžali we e'uzu bike min fitnetin-nar.

16.Ibn Abbas je govorio: "Gospodaru, učini me zadovoljnim onim čime si me opskrbio i blagoslovi mi ga i svaku stvar koja mi promakne izmijeni boljom." Hakim 1/690, Ibn Huzejme 4/217 i Ibn Ebu Šejbe 3/443

اللهُمَّ قَنِعنِي بِما رَزقتَنِي وبَارِك لِي فِيه واخْلُف عَليَّ كُل غَائِبةٍ بِخير

Allahumme qani'ni bima rezaqteni we barik li fihi we ahlif 'alejje kulle ga'ibetin bi hajr.

17. Enes prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njem najčešće učio:"Gospodaru, podari nam svako dobro i na dunjaluku m ahiretu i sačuvaj nas patnje u vatri."El-Buhari 6026, Muslim 2688

اللهُمَّ آتِنا فِي الدُنيا حَسنةً وفِي الآخِرةِ حَسنةً ، وقِنَا عَذابَ النَّار

Allahumme atina fid-dunja haseneten we fil-ahireti haseneten we qina 'azaben-nar.

18. Enes prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega često govorio: "O Allahu, Okretaču srca, učvrsti moje srce u Tvojoj Vjeri:“ Tirmizi 2140, Hakim, 1/707

اللهُمَّ يَا مُقلبَ القُلوبِ ثَبتْ قَلبِي عَلى دِينِك

Allahumme ja muqallibel-qulubi sebbit qalbi 'ala dinik.

19. Abdullah b. Omer prenosi da je od Vjerovjesnikovih dova bila i ova: "Gospodaru, molim Te da mi ne uskratiš Svoje blagodati i zdrav lje, da me iznenada ne snađe Tvoja osveta i sačuvaj me svega onog što izaziva Tvoju srdžbu." Muslim 2719

اللهُمَّ إنِي أَعوذُ بِك مِن زَوالِ نِعمتِك وتَحوِل عَافِيتِك وفُجأةِ نِقمَتِك وجَميعِ سَخطِكِ

Allahumme inni e'uzu bike min zewali ni'metike we tehawwuli 'afijetike we fudž'eti niqmetike we džemi'i sehatik.

20. Šekel b. Humejd je rekao:
— Allahov Poslaniče, poduči me dovi od koje ću imati koristi?
— Gospodaru, sačuvaj me zla moga sluha, vida, jezika i srca i zla mojih puti — odgovori mu Alejhisselam. (Veki' kaže da se pod putima misli na blud i nemoral). Ebu Davud 1551, Et-Tirmizi 3492 i En-Nesai 5470

اللهُم عَافِني مِن شَرِّ سَمعِي وبَصرِي ولِسانِي وقَلبِي ، وشَر مَنِيّي

Allahumme 'afini min šerri sem'i we besari we lisani we qalbi we šerri menijji.

21. Muaz b. Džebel kazuje: "Vjerovjesnik me, neka je mir i blagoslov na njega, uze za ruku i reče:
— O Muaze!
— Odazivam ti se — odgovorih.
— Ja te, uistinu, volim — reče Alejhisselam.
— Tako mi Allaha, i ja tebe, uistinu, volim — odgovorih.
— Hoćeš da te naučim riječima koje ćeš učiti poslije svakog namaza?
— Hoću — odgovorih.
— Gospodaru, pomozi me da Te spominjem, da Ti se zahvaljujem i da Ti se na najljepši način ibadetim." Ebu Davud 1522, En-Nesai 1302 i Ahmed 5/244.

اللهُمَّ أَعنِي عَلى ذِكرِكَ وشُكرِكَ وحُسنِ عِبادَتِك

Allahumme e'inni 'ala zikrike we šukrike we husni 'ibadetik.

22. Ibn Abbas priča: "Vjerovjesnik nas je, neka je mir i blagoslov na njega, podučavao ovoj dovi, kao što nas je podučavao nekoj kur'anskoj surr: Zaštiti me od džehennemske patnje, zaštiti me od kaburske patnje, zaštiti me od Dedždžalovog iskušenja, zaštiti me od iskušenja života i smrti i zaštiti me kaburskog iskušenja'." Muslim 590

أَعوذُ بِك مِن عَذاب جَهنَّم وأَعوذُ بِك مِن عَذاب القَبر ، وأعوذُ بِك مِن فِتنةِ المَسِيح الدَّجال ، وأَعوذُ بِك مِن فِتنةِ المَحيَا والمَمَات وأَعوذُ بِك مِن فِتنَة القَبِر

E'uzu bike min 'azabi džehenneme we e'uzu bike min 'azabil-qabri we e'uzu bike min fitnetil-mesihid-dedždžali we e'uzu bike min fitnetil-mahja wel-memati we e'uzu bike min fitnetil-qabr.

23. Abdullah b. Abbas prenosi da bi Vjerovjesniku, neka je mir i blagoslov na njega, poslije namaza, nakon što bi se zahvalio Allahu onako kako to Njemu dolikuje, posljednje riječi bile: "Gospodaru, prosvijetli moje srce, moj sluh i vid, nek' svjetlost bude s moje desne i lijeve strane, ispred i iza mene, povećaj mi svjetlost, povećaj mi svjetlost, povećaj mi svjetlost." En-Nesai 406, El-Bejheki 3/29, Ibn Huzejme 2/167 i Et-Taberani 10/283.

اللهُمَ اجعَل فِي قَلبِي نُوراً وفِي سَمعي نُوراً وعَن يَمينِي نُوراً وعن يَسارِي نُوراً وفَوقِي نُوراً وتَحتِي نُوراً وأَمامِي نُوراً وخَلفِي نُوراً وأَعظِم لِي نُوراً

Allahumme-dž'al fi qalbi nuren we fi sem'i nuren we 'an jemini nuren we 'an jesari nuren we fewqi nuren we tahti nuren we emami nuren we halfi nuren we e'azim li nura.

24. Ibn Omer prenosi da je Vjerovjesnik, neka je mir i blagoslov na njega, učio ovu dovu:"Gospodaru, podari mi oprost i zdravlje na dunjaluku i ahiretu. Gospodaru, podari mi zdravlje u mojoj vjeri i porodici, prikrij moju sramotu i odagnaj moj strah, čuvaj me sprijeda i ozada, s moje desne i lijeve strane i iznad mene i ne dopusti da budem ščepan odozdo." Ebu Davud 5074, En-Nesai 5544, Ibn Madždže 3871 i Et-Taberani 12/343.

اللهُمَّ إني أَسأَلُك العَفْو والعَافِيةَ فِي الدُنيا والآخِرة ، اللهُمَّ إني أَسأَلُك العَافِيةَ فِي دِينِي وأَهلِي واستُر عَورَتِي وآمِن رَوعَتِي واحفَظنِي مِن بَين يَديَ ومِن خَلفِي وعَن يَمينِي وعن يَسارِي ، ومِن فَوقِي وأَعوذُ بِك أنْ أُغتَالَ مِن تَحتِي 

Allahumme inni es'elukel-'afwe wel-'afijete fid-dun'ja wel-ahireh. Allahumme inni es'elukel-'afijete fi dini we ehli we-stur 'awreti we amin rew'ati wahfazni min bejni jedejje we min halfi we 'an jemini we 'an jesari we min fewqi we e'uzu bike en ugtale min tahti.

25. Ubejd b. Rifa'a Ez-Zureki prenosi od svoga oca: "Kad je bila Bitka na Uhudu, nakon što su se mušrici razbježali, Allahov Poslanik neka je mir i blagoslov na njega, reče:
— Poredajte se da se zahvalim svome uzvišenom Gospodaru. Ashabi stadoše u safove iza njega.
— Gospodaru, Tebi pripada svaka riječ zahvale, Gospodaru, niko ne može uskratiti ono što Ti dadneš, niko ne može približiti ono što Ti udaljiš niti neko može udaljiti ono što Ti približiš, niko ne može dati ono što Ti oduzmeš niti neko može oduzeti ono što Ti dadneš. Gospodaru, obaspi nas Svojim blagoslovom, milošću, dobrotom i opskrbom. Gospodaru, ja Te molim za naslade koje nemaju kraja, Gospodaru, ja Te molim za naslade na Dan oskudice i za sigurnost na Dan straha. Gospodaru, pod Tvojim okriljem tražim zaštitu od zla onog što si nam dao i onog što nisi. Gospodaru, ojačaj nam vjeru i ukrasi je u našim srcima, a omrzni nam nevjeru, grješenje i neposluh i uputi nas. Gospodaru, usmrti i oživi nas kao muslimane, te nas pridruži društvu dobrih, neponižene i neiskušane. Gospodaru, uništi nevjernike koji odvraćaju od Tvoga puta, u laž utjeruju Tvoje poslanike i kazni ih. Gospodaru, kazni nevjernike kojima je data Knjiga, o istinski Bože." Taberani 5/47

اللهُم لَك الحَمدُ كُلُه اللهُمَّ لا قَابِضَ لِما بَسطتَ ولا مُقرِبَ لِما بَاعَدتَ ولا مُباعِد لِما قَربتَ ، ولا مُعطِي لِما مَنعتَ ولا مَانِع لِما أَعطيتَ ، اللهُم ابسُط عَلينَا مِن بَركَاتِك ورحمَتِك وفَضلِك ورِزقِك ، اللهُم إني أَسألُك النَّعيمَ المُقيمَ الذي لا يَحولُ ولا يَزولُ ، اللهُمَّ إني أَسأَلُك النَعيمَ يَومَ العَيْلَةِ والأمنَ يَوم الخَوف ، اللهُمَّ عَائذاً بِك مِن سُوء مَا أَعطيتَنَا وشَرِ مَا مَنعتَ مِنَّا ، اللهُمَّ حَبب إِلينَا الإيمَانَ وزَينْهُ فِي قُلوبِنا ، وكَرِّه إِلينا الكُفرَ والفُسوقَ والعِصيان ، واجعَلنَا مِن الرَّاشِدين ، اللهُمَّ تَوفَنَا مُسلِمينَ وأَحيِنَا مُسلِمينَ وأَلحِقنَا بِالصَالِحينَ غَير خَزايا ولا مَفتُونِين ، اللهُم قَاتل الكَفرةَ الذِّين يَصُدون عَن سَبيلِك ويُكذِبُون رُسُلَك ، واجعَل عَليهم رِجزَكَ وعَذابَك ، اللهُمَّ قَاتل الكَفرةَ الذين أُوتُوا الكِتاب إِلهَ الحَق 

Allahumme lekel-hamdu kulluh. Allahumme la qabida lima besatte we la muqarribe lima ba'atte we la muba'ide lima qarrebte we la mu'tije lima mena'te we la mani'a lima e'atajte. Allahumme-bsut 'alejna min berekatike we rahmetike we fadlike we rizqik. Allahumme inni es'eluken-ne'imel-muqimellezi la jehulu we la jezul. Allahumme inni es'eluken-ne'ime jewmel-'ajleti wel-emne jewmel-hawf. Allahumme 'a'izen bike min su'i ma e'atajtena we šerri ma mena'te minna. Allahumme habbib ilejnel-imane we zejjinhu fi qulubina we kerrih ilejnel-kufre wel-fusuqa wel-'isjane wedž'alna miner-rašidin. Allahumme teweffena muslimine we ahjina muslimine we elhiqna bis-salihine gajre hazaja we la meftunin. Allahumme qatilil-keferetellezine jesuddune 'an sebilike we jukezzibune rusuleke wedž'al 'alejhim ridžzeke we 'azabek. Allahumme qatilil-keferetellezine utul-kitabe, ilahel-haqq.

Primjedbe