Stav Islama o uzimanju muževog prezimena



Pitanje:


 ES-SELAMU ALEJKUM!
JA I MUZ SKLOPILI SMO BRAK S TIM STO SAM JA UZELA NJEGOVO PREZIME.RAZLOG TOME JE BILA CINJENICA DA BI MI ZADRZAVANJE MOG PREZIMENA DONIJELO MNOGO PROBLEMA KOD NJEGOVIH RODITELJA JER NAZALOST DA NEKO ZADRZI SVOJE PREZIME JE VELIKI SKANDAL. MEDJUTIM NAISLA SAM DA MNOGI TO SMATRAJU VELIKIM GRIJEHOM I TO POTKREPLJUJU ONIM HADISOM DA SE COVJEK NE SMIJE PRIPISIVATI COVJEKU KOJI MU NIJE OTAC.

Odgovor:

Ve alejkumus-Selam!
Nije legitimno da zena uzima muzevo prezime iz tri razloga:

1. Sto u serijatu postoje argumenti koji ukazuju na zabranu tog cina,

2. Jer to nikada nisu praktikovale prve generacije i

3. Sto se time oponasaju nevjernici od kojih su muslimani preuzeli ovaj postupak, a oponasanje drugih nije dozvoljeno muslimanima.

Ako ponovna izmjena (tj. vracanje) prezimena ne bi imalo negativne posljedice i ne bi skandalozno poremetilo porodicne odnose, dobro je da se ucini uz teobu, u protivnom trebate se samo pokajati Allahu, a Allah najbolje zna.***********************************************

Odgovorio:

prof..Safet Kuduzovic

Primjedbe