O vrijednosti ljubavi u ime Allaha


O vrijednosti ljubavi u ime Allaha



Allah, dželle šanuhu, kaže:
الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ
„Tog Dana prijatelji će jedni drugima neprijatelji biti, osim onih koji su se Allaha bojali“ (Ez-Zuhruf, 67)

وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَىٰ يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِي ۗ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنْسَانِ خَذُولًا 
„Na Dan kad nevjernik prste svoje bude grizao govoreći: 'Kamo sreće da sam se uz Poslanika Pravog puta držao!Kamo sreće, teško meni, da toga i toga za prijatelja nisam uzeo!On me je od Kur'ana odvratio nakon što mi je priopćen bio!' - a šejtan čovjeka uvijek ostavlja na cjedilu.“ (El-Furkan, 27-29)

Enes, radijallahu anhu, prenosi od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao:„Kod koga se nađu tri svojstva, osjetit će slast vjerovanja: da mu Allah i Njegov Poslanik budu draži od svega, da brata muslimana voli samo u ime Allaha, i da mrzi povratak u nevjerstvo, nakon što ga je Allah iz njega izbavio, kao što ne želi biti bačen u vatru.“Bilježe ga El-Buhari i Muslim.

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem da će Allah, dželle šanuhu, na Sudnjem danu reći: „Gdje su oni što su se voljeli radi Moje veličanstvenosti? Danas ću ih skloniti u Moj hlad, kada nema drugoga hlada osim Moga!“Bilježi ga Muslim.


Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, da je čovjek posjetio svoga brata u drugom selu, pa je Allah, dželle šanuhu, na njegov put postavio meleka. Kada je ovaj došao kod njega reče: Gdje ćeš? Ovaj reče: Idem svome bratu u ovom selu. On reče: A imaš li neku potrebu kod njega. Ne, reče ovaj, osim što sam ga zavolio u ime Allaha. Melek reče: Uistinu sam ja Allahov izaslanik tebi i Allah, dželle šanuhu, te je zavolio kao što si ti zavolio svog brata u ime Njega.“ Bilježi ga Muslim.

Od Muaza b. Džebela prenosi se da je rekao: Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: „Allah, dželle šanuhu, kaže: 'Moja ljubav je obavezna onima koji se vole u ime Mene, onima koji se druže u ime Mene, onima koji se posjećuju u ime Mene i onima koji jedni drugima udjeljuju u ime Mene.'“ Bilježi ga Malik sa autentičnim lancem prenosilaca.

Također, od njega se prenosi da je rekao: Čuo sam Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: „Allah, dželle šanuhu, kaže: 'Oni koji se vole radi Moje uzvišenosti imat će minbere od svjetlosti na kojima će im zavidjeti vjerovjesnici i šehidi.'“ Bilježi ga Et-Tirmizi i kaže da je hasenun-sahih

Od Ebu Hurejre se prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Među Allahovim robovima ima robova koji nisu vjerovjesnici, a kojima će zavidjeti vjerovjesnici i šehidi.“ Neko reče: A ko su oni, ne bi li smo ih zavoljeli? Rekao je: „To su oni koji su se voljeli Allahovim svjetlom, bez krvnog srodstva i porijekla, njihova lica su svjetlost, na minberima od svjetlosti, neće se bojati kada se ljudi budu bojali, niti će tugovati kada ljudi budu tugovali, a zatim je proučio:أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
'I neka se ničega ne boje i ni za čim neka ne tuguju Allahovi štićenici.’“ Bilježi ga En-Nesai i Ibn Hibban u svome Sahihu i ovo je njegova verzija.

Od Ebu Umame se prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : „Allah, dželle šanuhu, ima robove koje će na Sudnjem danu posaditi na minbere od svjetlosti, a njihova će lica prekrivati svjetlost, sve dok ne završi obračun sa stvorenjima.“ Bilježi ga Et-Taberani sa dobrim lancem prenosilaca.

Također, od njega se prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : „U Džennetu imaju stubovi od safira, a na njima su odaje od krizolita, njihova vrata su otvorena i osvjetljavaju kao što osvjetljava zvijezda blistava.“ Kaže: Rekli smo: Allahov Poslaniče, a ko će u njima stanovati? On reče: „Oni koji se budu voljeli u ime Allaha, koji budu udjeljivali jedni drugima u ime Allaha, i koji se budu susretali u ime Allaha.“ Bilježi ga El-Bezzar.

Od Ebu Umame se prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko bude volio u ime Allaha, mrzio u ime Allaha, davao u ime Allaha i uskraćivao u ime Allaha, upotpunio je vjerovanje.“ Bilježi ga Ebu Davud.

Od Ibn Mes'uda, radijallahu anhu se prenosi da je rekao: Došao je jedan čovjek kod Resulullaha i rekao: Allahov Poslaniče, šta kažeš za čovjeka koji je zavolio neki narod a nije im se pridružio? Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, mu reče: „Čovjek je sa onim koga voli.“ Bilježe ga El-Buhari i Muslim.

Od Ebu Derda'a se prenosi hadis u merfu' verziji: „Neće se dva čovjeka istinski zavoljeti a da neće Allahu biti draži nego što su dragi jedan drugome.“ Bilježi ga Et-Taberani sa dobrim lancem prenosilaca.

Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, se prenosi da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : „Sedmericu će Allah skloniti u Svoj hlad, na dan kad nikakvoga drugog hlada osim Njegovog neće biti: praveden vladar; mladić koji odraste u pokornosti Allahu; čovjek čije je srce neprestano vezano za džamiju; prijatelji koji se vole samo u ime Allaha, takvi su kada se sastaju i raziđu; čovjek kojeg lijepa i ugledna žena pozove na blud, pa kaže: 'Ne, ja se bojim Allaha'; čovjek koji udjeljuje milostinju, tako da mu lijeva ruka ne zna šta je desna udijelila; i čovjek koji se sjeti Allaha u samoći, pa pusti suze.“ Bilježi ga El-Buhari i Muslim.

Od Muaza b. Enesa, radijallahu anhu, se prenosi da je upitao Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, o najboljem vjerovanju, pa je rekao: „Da voliš radi Allaha, prezireš radi Allaha i da svoj jezik uposliš u spominjanju Allaha.“ Ovaj reče: A šta još, Allahov Poslaniče? On reče: „Da voliš ljudima ono što voliš samome sebi i da im mrziš ono što mrziš i samome sebi.“ Bilježi ga Ahmed.

Primjedbe