Lejletul Berat je bid'at!


BISMILLAHIR-RAHMANIR-RAHIM!
Sva hvala i zahvala pripada Allahu subhanehu ve te’ala, neka je salavat i selam na Njegovog posljednjeg Poslanika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem, njegovu porodicu, ashabe i sve one koji slijede njegov sunnet do dana Sudnjeg.

Hvala mu Uzvišenom svim Njegovim imenima i njihovim svojstvima na svim Njegovim blagodatima a prije svega na blagodati upute.
Molim ga da nas pomogne da istrajemo na ovoj blagodati do Kijametskog dana. Kad kažem do Kijametskog dana mislim draga braćo svak do svog Kijametskog dana ja do svog vi do svog jer svak ima dva Kijametska dana. Dan kad čovjek preseli sa ovog prolaznog dunjaluka na ahiret i to je prvi Kijametski dan a drugi Kijametski dan je dan koji je se odnosi na cijelo čovjećanstvo.

U današnjoj hutbi, uz Allahovu dozvolu, dotačićemo se koliko vrijeme hutbe dozvoljava jedne aktuelnosti na ovim prostorima što tzv.IVZ BIH podržava bez trunke želje da ljudima pojasni da to nema ama baš nikakve veze sa ovom vjerom i Sunnetom Allahovog Miljenika Muhammeda sallallahu alejhi ve sellem a to je obilježavanje “Noć lejletul-berat”.

Obilježavanje “noći lejletul-berat” je ibadet ili bid’at (novotarija)???

Ibadet je razlog zbog kojeg je Allah stvorio stvorenja, shodno tome kaže Uzvišeni Allah u Kur’anu:
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 
Džine i ljude sam stvorio samo zato da Mene obožavaju,(Ez-Zarijat,56) 

Kod nekih prevoda ovog ajeta i na nekim još drugim mjestima samo da spomenem da je upotrijebljen prevod “samo zato da se meni klanjaju” što je neispravno.

Pa kao definiciju ibadeta mogli bi smo reči da je to poniznost i pokornost, dok u šerijatu postoji više definicija ali se one po svom značenju svode ne jedno a to je, da je IBADET, obožavanje Allaha azze ve dželle u saglasnost sa onim što je On Sveznajući, propisao Svojim poslanicima, manifestovano srcem, jezikom i udovima. Kaže Allah azze ve dželle:
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ 
"Mi smo svakom narodu poslali poslanika, da Allahu ibadet čine i da se klone taguta"(En-Nehl,36) 

Iz predhodno spomenutog ajeta vidimo mudrost stvaranje džinna i ljudi a to je da oni uspostave ubudijjet tj. ispravno obožavanje Allaha. Takođe spomenut ću da Uzvišeni nije potreban naših ibadeta. Mi, ljudi, smo ti siromasi kojima je ibadet potreban ali u skladu sa Njegovim Šerijatom.
Onaj koji Allaha tebareke we te’ala obožava sa onim što On nije propisao je mubtedia tj. NOVOTAR.


Ibn Redžeb, Allah mu se smilovao, u svojoj knjizi „El-Leta'if“ (str. 341), je spomenuo hadis od Alije, radijallahu 'anhu, a kojeg bilježi Ibn Madže sa slabim lancem prenosilaca, da je Allahov poslanik, sallallahu 'alejhi we selleme, rekao: „Kada nastupi srednja noć ša'bana, tada tu noć ibadetite, a danju postite, jer se doista Allah spušta na dunjalučko nebo pri zalasku Sunca i kaže: „Ima li neko da traži oprosta pa da mu oprostim? Ima li neko da traži nafaku pa da ga opskrbim? Ima li neko da je iskušan, pa da ga izliječim? Ima li.... Tako sve do zore!“ Najispravnije mišljenje o ovom hadisu je da je on izmišljen, a Allah najbolje zna!
Takođe treba znati da ništa nemože biti propisano kao ibadet, osim sa dokazima iz Kur’ana i Sunneta.
Analogno tome, nije ispravno odlikovati srednju noć u mjesecu ša'banu, ili njen dan, sa nekim posebnim ibadetom, jer se šerijatski propisi ne temelje na slabim, a pogotovo ne na izmišljenim hadisima. Zbog toga kažemo da, ako post, ili ibadet općenito, u tim posebnim danima ili noćima nije sunnet, tada je novotarija koje se trebamo kloniti. To je zbog toga što je post posebni ibadet, pa ako u tom vremenu nije potvrđena njegova šerijatska propisanost, on postaje novotarijom, a Poslanik, sallallahu 'alejhi we selleme, je rekao: „Svaka novotarija je zabluda!“
Što znači da ono što nije proisano od strane Allaha azze ve dželle, smatra se odbačenom novotarijom, kao što je rekao i Poslanik Muhammed sallallahu alejhi ve sellem: “Ko uradi djelo na kojem nije ova naša vjera - to mu se odbija.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u svakom svome obraćanju (hutbi) upozoravao je na novotariju govoreći: „Najgore su uvedene stvari, a svaka uvedena stvar je novotarija, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u Vatru."                                                                                                                                        
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže o Medini: „...ko u njoj uvede nešto novo (novotariju) ili da utočište novotaru, neka je na njega Allahovo prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi. Allah od njega neće primiti ni obavezno ni dobrovoljno djelo."(El Buhari, Kitabu itisam, 187/8,7306, Muslim, Kitabu hadz, 994/2, 1366) Da li se neko od ovih koji obilježavaju Lejletul-Berat zapita da li se ova noć obilježava u Mekki ili Medini.

Kaže,šejhul-islam, Ibn Tejmijjeh, Allah mu se smilovao: „Što se tiče izdvajanja posta samo u danu kada je sredina (Ša'bana), za to nema nikakvog osnova, čak šta više, njegovo posebnovanje je pokuđeno! Također taj propis vrijedi i za izdvajanje toga dana da se u njemu pravi posebna hrana, da se u njemu pokazuju ukrasi... To je uvedena novotarija za koju nema nikakvog argumenta!“ (Iktida'u Es-Sirati El-Mustekim, 2/628)

Rekao je Ibn El-Arebi, Allah mu se smilovao: „O srednjoj noći Ša'bana nema nikakvog hadisa na koji se može oslonuti kada je riječ o njenoj vrijednosti, niti kada je riječ o određivanju edžela. Zbog toga se na to ne obazirite!“ (Ahkamu El-Kur'an, 4/1690)

Kod većine ljudi je raširena vijest da se u srednjoj noći ša'bana određuje sudbina za slijedeću godinu. To je zabluda i neispravno shvatanje ove vjere, jer se to dešava u noći lejletul-kadr, kao što Uzvišeni kaže u prvih šest ajeta sure Ed-Duhan:
حم 
„Ha-mim.
وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ 
Tako Mi Knjige jasne,
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ ۚ إِنَّا كُنَّا مُنذِرِينَ 
Mi smo počeli da je u Blagoslovljenoj noći objavljujemo, - i Mi, doista, opominjemo –
فِيهَا يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكِيمٍ 
u kojoj se svaki mudri posao riješi
أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا ۚ إِنَّا كُنَّا مُرْسِلِينَ 
po zapovijedi Našoj! Mi smo, zaista, slali poslanike
رَحْمَةً مِّن رَّبِّكَ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 
kao milost Gospodara tvoga – On, uistinu, sve čuje i sve zna!“ (Ed-Duhan,1-6)

To je noć kadra u mjesecu ramazanu u kojoj je Uzvišeni Allah počeo objavljivati Kur'an, kao što kaže:
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ 
„U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur’ana...“ (El-Beqareh, 185)


Prema tome, ko god bude smatrao da je noć kadra u ša'banu, takav se otvoreno suprostavlja poukama iz citiranih ajeta.
Braćo moja  upamtimo ibadet koji je Uzvišeni naredio naziva se i smatra ibadetom samo ukoliko se izvršava iskreno u ime Allaha, Gospodara svjetova, i u skladu sa naredbom plemenitog Poslanika, neka je na njega salavat i selam, zato što je Uzvišeni rekao:
فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا 
"Pa ko se nada susretu s Gospodarom svojim, neka čini dobra djela i neka u ibadetu svome, ne smatra Njemu ravnim nikoga." (El-Kehf, 110)
Fudajl b. 'Ijjad, rahimehullah, rekao je: "Doista, ako djelo bude iskreno, a neispravno, neće biti primljeno, a i ako bude ispravno, ali neiskreno, neće biti primljeno, sve dok ne bude iskreno i ispravno. Iskreno je ako bude radi Allaha, dželle šanuhu, a ispravno je ako bude u skladu sa sunnetom Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem." ("Džami'ul-ulumi vel-hikem", str. 72)

Ovo što su danas mnogi muslimani izmislili i uveli kao ibadete je neutemeljeno i to su novotarije, želeći na taj način da se približe Allahu, dželle šanuhu, i misleći da su od vjere, a ustvari nije tako.
Postoje mnogi razlozi ovakvog postupanja, a neki od njih su neznanje, slijepa pristrasnost, slijepo slijeđenje, povođenje za drugima i korist i dobrobit koju ostvaruju neki pojedinci ili sama tzv.IVZ BIH kao njihov organizator.

Rješenje ovog problema je u druženju s Kur’anom i Sunnetom.Potom,oživljavati potvrđene sunnet radnje a samim tim ćemo uklanjati nove stvari koje nemaju osnove.

Danas je dan petka, donosite salawat na Resula, sallallahu 'alejhi we sellem, završite učenje sure el-Kehf i činite dowe.
Draga braćo,  vratimo se Allahu, subhanehu ve te’ala ustrajmo na saburu, činimo istigfar, činimo teobu Allahu Uzvišenom što više dobrih djela i što više približavanja Allahu Svemogućem.

Molim Uzvišenog Allaha da nam podari iskrenu marljivost pri činjenju ibadeta i da od nas primi naš trud!
Molim Allaha subhanehu ve te’ala da nas sačuva griješenja, javnog i tajnog, i da nas učini od onih koji neće gledati u beznačajnost grijeha, nego u veličinu Onoga prema kome se čine grijesi.

Gospodaru, od Tebe uputu i oprost tražimo, pomozi našu braću mudžahide koji se bore na Tvom putu i ujedini njihove, ujedini njihove, i naše safove, njihove hice učini ubitačnim, ubrzaj sa svojom pomoći i pobjedom! Oprosti nam grijehe, sačuvaj nas iskušenja koja nemožemo podnijeti.

Gospodaru,sačuvaj nas iskušenja Mesiha Dedždžala, kaburskog azaba, džehennemske vatre, uvedi nas, naše porodice, naša potomstva do dana Sudnjeg među odabrane robove Svoje, među poslanike, učenjake, šehide i dobre i pobožne vjernike u Dženneti-Firdeusu! AMIN!!!
Naša posljednja dova je:

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 
ELHAMDULILLAHI- RABILL- ALEMIN!

Primjedbe