Konji su za trojicu ljudi...



Prenosi Ebu Hurejre r.a. da je Poslanik s.a.v.s. rekao:

 ''Konji su za trojicu ljudi:
Jednom će biti nagrada, drugome zaštita a trećem kazna. 
Nagrada će biti onom ko ih bude držao sa namjerom borbe na Allahovom putu, pa ako ih bude napasao na livadi ili bašti, šta god popasu povezani na toj livadi ili bašti, pisaće mu se u dobra djela. Ukoliko prekinu uže na kome su povezani, pa otrče na brežuljak ili dva, vlasniku se za njihov izmet i stope računaju dobra djela. Ako prođu pored rijeke pa se iz nje napiju, a on nije namjeravao da ih napoji, i to mu se računa u dobra djela. Zaštita su onome ko ih drži radi zarade i opskrbe a ne zaboravi Allahovo pravo u njihovim vratovima i leđima, a grijeh i kazna su onome ko ih uzme iz hvalisanja, licemjerstva i neprijateljstva prema muslimanima''. 

(Buhari, br. 2371; Muslim, br. 987; sabirači sunena i mnogi drugi. Vidjeti: Sahihul-Džami', br. 3352 )

Teško bi bilo pobrojati sve hadise koji govore o vrijednosti i nagradi koja čeka onog ko drži konja sa namjerom da mu bude jahalica u borbi na Allahovom putu. 
Poslanik sallAllahu alejhi we sellem između ostalog kaže da će vlasnik takvog konja biti nagrađen za sve što taj konj pojede i popije, za svaki korak koga korači, pa čak i za ono što izbaci iz sebe u vidu izmeta i mokraće.
(Buhari 2853; Muslim, 987; Vidjeti Sahihul-Džami', 5967, Irvaul-galil, 1586 ). 

Također Poslanik s.a.v.s. je obećao, da će oni koji budu vodili brigu o ovakvim konjima biti potpomognuti, i da je onaj ko troši imetak na brigu o ovakvom konju, kao onaj koji stalno i bez prekida dijeli sadaku.
(Sahihul Džami', br. 3349 i 3355 ).

Poslanik sallAllahu alejhi we sellem je rekao: ''U konjskim perčinima je blagoslov do sudnjega dana''.
(Muslim, br. 1874,od Enesa r.a.).

 O vrijednosti ovih konja, govori i činjenica da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem jahaču u džihadu odredio jedan udio ratnog plijena, a konju dva. 
(Buhari 2863; Muslim 1862; od Abdullaha b. Omera r.a.)

U drugu vrstu spadaju oni konji, koje čovjek bude držao radi zarade i opskrbe. 
Za takvog konja je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao da pripada čovjeku, i da će mu biti zaštita od siromaštva.
(Ahmed 1/395; sa ispravnim lancem prenosilaca, od Abdullaha b. Mesu'da. Vidjeti: Sahihul-Džami',br. 3350,). 

U komentaru spomenutog hadisa: 
''Konji u svojim perčinima nose dobro do sudnjega dana... '',

imam Hattabi r.h. kaže:
''Ovaj hadis upućuje, da je imetak koji se stiče zaradom od konja, jedan od najljepših i najboljih načina zarade...''.
( Fethul-Bari 6/67 )

Treća vrsta su oni konji, koje čovjek bude držao radi hvalisanja i neprijateljstva prema muslimanima, kako je rečeno u spomenutom hadisu. Takvi konji će čovjeku biti teret, odnosno grijeh i kazna na sudnjem danu. Analizirajući današnju situaciju, lako možemo primijetiti, da veliki broj ljudi, pogotovo onih bogatijih, konje drži upravo zbog hvalisanja i lažnog ponosa, tako da je njegovanje skupocjenih konja postao trend svjetskih milionera. Ogromna bogatstva se troše na pribavljanje i njegovanje skupocjenih grla, koja se drže radi rejtinga ili učestvovanja na utrkama kojima je cilj klađenje,
a Poslanik s.a.v.s. je za konja na koga se kladi u utrci, rekao da pripada šejtanu.  '(Sahihul-Džami',br. 3350 )

Primjedbe