"Ko na mene slaže namjerno neka sebi pripremi mjesto u vatri."


"Ko na mene slaže namjerno neka sebi pripremi mjesto u vatri."



Prenosi se od Ibn Burejde od njegova oca da je rekao: "Na dvije milje od Medine bilo je naselje Benu Lejsa. Između njih je bio čovjek koji je u džahilijetu od njih prosio neku ženu, pa ga nisu htjeli oženiti. Jednog dana im je došao, a na njemu bijaše ogrtač, pa reče: "Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, me je odjenuo ovim ogrtačem i naredio mi je da ja sudim u pogledu vaših imetaka i krvi." Zatim je otišao i odsjeo kod one žene koju bijaše volio. Svijet je poslao nekoga do Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, pa im on reče: "Slagao je Allahov neprijatelj." Zatim je poslao jednog čovjeka, pa mu reče: "Ako ga zatekneš živog, a ne mislim da ćeš ga zateći živog, odsjeci mu glavu, a ako ga zatekneš mrtvog spali ga na vatri." Kaže: "To su riječi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme: "Ko na mene slaže namjerno neka sebi pripremi mjesto u vatri." Sened hadisa je sahih po šartovima sahiha.

Ljudi u pogledu hadisa imaju dva mišljenja:

Prvo. Rad po vanjštini hadisa, tj. ubijanje onog ko namjerno slaže na Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme. Među njima ima i onih koji kažu da time postaje kafir. To je mišljenje skupine, a od njih su: Ebu Muhammed Džuvejni, a isto prenosi Ibn Akil od svog šejha.



Ubej Fadl Hemedani kaže: "Novotari u islamu, lažci i oni koji izmišljaju hadise su gori od mulhida-bezbožnika koji napadaju vjeru s polja, dok ovi nastoje da je iskvare iznutra. Oni su kao jedan narod koji brani grad unutar zidina. Mulhidi su poput onih koji ga opsjedaju s vana a ovi su poput izdajica koji im iznutra otvore kapije utvrđenja. Nema sumnje da oni predstavljaju zlo za islam. Objašnjenje ovog mišljenja bi bilo da laž na Poslanika predstavlja laž na Allaha, zbog toga je i rekao: "Laž na mene nije kao laž na nekog od vas."Ono što naredi Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, to mu je naredio Allah, dželle še'nuhu, i obaveza je to slijediti kao što je obaveza slijediti Allahove naredbe. Ono o čemu nas on obavjesti obaveza je u to vjerovati poput onog o čemu nas je obavjestio Allah, dželle še'nuhu...

Opće je poznato da onaj ko slaže na Allaha tvrdeći da je Allahov poslanik ili vjerovjesnik te da od Allaha prenosi lažne vijesti, kao što je slučaj Musejleme i Anesija i drugih koji su za sebe tvrdili poslanstvo, takav je nevjernik čija krv postaje dozvoljenom. Isti je slučaj sa onim ko namjerno slaže na Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme. Laž na njega je na stepenu njegova ugonjenja u laž. Otuda je Allah te dvije stvari spojio u ajetu:

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءَهُ ۚ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِرِينَ
„I ima li onda nepravednijeg od onoga koji o Allahu izmišlja laži ili poriče Istinu koja mu dolazi? I zar nevjernicima nije mjesto u Džehennemu?“ (El-Ankebut,68)

Šta više, možda je laž na njega veći grijeh od ugonjenja u laž Poslanika. Otuda je Allah prvo spomenuo laž u ajetu. Isto tako je onaj koji govori istinu o njemu na većem stepenu od onog koji vjeruje da je istina ono o čemu je obavjestio. Ako je lažac kao onaj ko ugoni u laž, ili još gore od toga, isti je slučaj sa lašcem na Allaha i onim koji ga poriče. Onaj ko laže na Poslanika je kao onaj koji ga ugoni u laž. To pojašnjava činjenica da njegovo ugonjenje u laž predstavlja vrstu laži koja obuhvata nijekanje onoga o čemu je obavjestio, što opet predstavlja rušenje Allahove vjere. Nema razlike oko toga da li se u laž ugoni zbog jedne obavjesti s kojom je došao ili zbog svih obavjesti. Takav postaje kafirom jer tim postupkom ruši poslanicu i Allahovu vjeru. Onaj ko slaže na njega, time u Allahovu vjeru unosi, namjerno, ono što nije od nje i misli da je obaveza na ummetu da vjeruje u tu vijest i da se pokori tome, jer, to onda biva od Allahove vjere, iako zna da to nije Allahova vjera. Dodavanje dodataka u vjeru je kao i oduzimanje od nje. Nema razlike između onog ko zaniječe ajet iz Kur'ana i onoga ko namjerno napiše neki govor tvrdeći da je to sura iz Kur'ana...

Poenta ove stvari se ogleda u tome što je Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, bio najsavršeniji čovjek u svakom pogledu. Ono što je izostavio od govora i djela treba znati da je to ostavljanje potpunije od činjenja istog, a ono što je uradio treba znati da je taj posao bolji i potpuniji od ostavljanja istog. Pa ako čovjek na njega slaže namjerno ili od njega prenese vijest koju on nije rekao, onda to predstavlja omaložavanje Poslanika sallallahu alejhi ve sellem, jer, da je to predstavljalo savršenstvo onda bi to poteklo od njega. Onaj ko ponižava Poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, postaje nevjernik...

Primjedbe