Ispitivanje, mučenje i ponižavanje muslimanskih zatvorenika


Ispitivanje, mučenje i ponižavanje muslimanskih zatvorenika



Ispitivanje i mučenje u 7 stoljeću 

Pred kraj Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, života, jedan čovjek je počeo za sebe da tvrdi poslanstvo u gradu Sani u Jemenu. On se zvao El-Esved el-Ansijj, i sa ovom njegovom tvrdnjom stegnuo je svoju vezu nad svojim narodom i svi su mu se pokorili osim nekolicine. Jedan od onih koji mu se nisu pokorili bio je poznati pobožnjak, tabi'in, Ebu Muslim el-Havalani (Abdullah ibn Suvab), koji je odbio da prizna el-Esvedovu besmislenu tvrdnju. Kao posljedica toga el-Esved je naredio da se iskopa jama koja je bila puna užarene vatre i pozvao Ebu Muslima na ispitivanje. Ljudi su se okupili oko njega i ta bukteća vatra i prizor tog dana je jako sličio prizoru za vrijeme Ibrahima, alejhi sellam, kada se on suočio sa ispitivanjem od svog naroda.

Svezan u lance, Ebu Muslim el-Havalani je bio doveden kako bi se suočio sa el-Esvedom, njegovim drugovima i narodom Sane. Razgovor koji je tekao između njega i njih nije pokazao samo hrabrost, snagu i izdržljivost Ebu Muslima, nego takođe i pobjedu istine nad laži i imana nad kufrom.

El-Esved: Svjedočiš li da je Muhammed Allahov poslanik?
Ebu Muslim: Da, svjedočim da je on Allahov rob i Poslanik, i da je on vođa i pečat svih vjerovjesnika.
El-Esved:A da li svjedočiš da sam ja Allahov Poslanik?
Ebu Muslim: Doista sam malo nagluh, ne čujem te.
El-Esved: Onda ću te ja baciti u ovu vatru.
Ebu Muslim: Ako me baciš u ovu vatru čije gorivo je samo drvo onda ću ja biti sačuvan vatre čije gorivo će biti ljudi i kamenje, i o kojoj će se meleki strogi i snažni brinuti, koji se onome što im Allah zapovjedi neće opirati, i koji će ono što im se naredi izvršiti.
El-Esved: Neću žuriti s tobom. Umjesto toga ću dati vremena da ti se tvoje čulo sluha povrati.
El-Esved: Svjedočiš li da je Muhammed Allahov Poslanik?
Ebu Muslim: Da, svjedočim da je on Allahov rob i Poslanik, i da ga je On poslao sa vjerom istine i uputom, i sa njim je zapečatio sve poslanice.
El-Esved: A da li svjedočiš da sam ja Allahov Poslanik?
Ebu Muslim: Zar ti nisam rekao sam nagluh i da ne mogu čuti to tvoje pitanje.

Srdžba obuze el-Esveda i ovdje se izvori razilaze. Neki kažu da je Ebu Muslim el-Havalani bio bačen u vatru ali da je bio spašen kao što je i Ibrahim, alejhi selam, bio spašen od užarene vatre. Drugi kažu da ga el-Esved nije mogao baciti u vatru iz bojazni da će biti spašen i da će ga ljudi tada slijediti, umjesto toga ga je prognao iz zemlje. (Suvar min Hajat at-Tabi’in - Abdur-Rahman al-Baša)


U svakom slučaju, pobjeda Ebu Muslima el-Havalanija nad tiranijom i nepravdom je bila jasna - On je bio jedan čovjek protiv države!!!

Esma bint Ebu Bekr, radijallahu anha je bila ispitivana od glavešina Mekkanskih mušrika i ona je sakrila tragove Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, i njenog oca kada su učinili hidžru u Medinu. Uprkos tome što je bila u poodmakloj trudnoći, izdržala je mnoga ispitivanja o boravištu svoga oca i Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Iako nije bila zatvorenik, sve je izdržala i održala je svoju riječ.

Hubejb i Bilal, radijallahu anhum, su obojica imali srceparajuće priče da ispričaju dok su sjedili u društvu ashaba – priče iz prošlih dana u kojima su trpjeli tiraniju i nepravdu od naroda sa kojim su zajedno živjeli u miru prije islama. Trpjeli su mučenje, neprijateljstvo, zatvaranje i ponižavanje od ruku ljudi za koje su mislili da bi trebali bolje znati. Hubejb nije morao ništa kazati. Bilo je dovoljno samo da otkrije svoj ogrtač kako bi pokazao posljedice takvog mučenja. Isto tako i Bilal. Njegove oči su dobro poznavale stvarnost tih dana.

Ljudi poput ovih, ove časne ličnosti su uvjerljivo popločali put za pobjedu muslimanskih zatvorenika i svih mučenih u istoriji – zatvarani i mučeni samo zbog toga što su vjerovali u Allaha.

وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ
A svetili su im se samo zato što su u Allaha, Silnoga i Hvale dostojnoga, vjerovali.

Ispitivanje i mučenje: 21 vijek

Prolaskom vremena i kroz promjene u istoriji, metode ispitivanja i mučenja su se dosta promjenile. U različitim vremenima i zemljama su se pojavile drukčije tehnike i šeme kako bi se od neprijatelja izvukle informacije. Da li su te metode i tehnike bile “etične” i “humane” je u mnogome zavisilo od moralne osnove zarobljivača i njihovih dotičnih gospodara.

Doktrina Pentagona, uprkos podacima i činjenicama da je 95 % zatvorenika za vrijeme hladnog rata progovorilo nakon direktnog ispitivanja, bili su iznenađeni da su ispitivači u Afganistanu, kasnije u Kubi i Iraku, bili zaprepašteni upravno suprotnom: Praktično nijedan od optuženih za terorizam nije dao bilo kakvu informaciju- bilo u direktnom ispitivanju ili od strane vojske odobrenim psihološkim metodama za ratne zarobljenike. (‘How to Interrogate Terrorists’ - Heather MacDonald)

Gotovo nijedan način i metod ispitivanja je ostao isti kroz istoriju, ali prkos muslimanskih zatvorenika nije doživio nijednu promjenu. Tvrdoglavost u suočenju sa laži i ustajanje u odbrani istine, naročito u nezavidnim situacijama je bio čvrsti princip uspostavljen u srcu vjernika, od vremena ashaba Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, do današnjih dana.Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je naredio, “Reci istinu, makar bila gorka” i hrabrio je na najveći stepen džihada “Riječ istine nepravednom vladaru”. Takva terbijja od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, je bila usađena u srca i razume generacija, od ashaba do današnjih dana.

Stanje zatvorenog vjernika nije kao drugih obzirom da njegov “zločin” nije poput drugih – zatvoren samo zbog pokornosti Allahu, zatvoren samo zbog svoje vjere u Allaha."Zar da ubijete čovjeka zato što govori: 'Gospodar moj je Allah!'(Gafir, 28) Pravo je da takva osoba bude prkosna obzirom da vjernik koji obožava Milostivog, sebe ne vidi kao kriminalca koji zaslužuje kaznu, već je kao što to Ibn Tejmijje lijepo reče “Zatvorenik je onaj ko je zatvoren od svog Gospodara”- okovan u lance zbog svojih grijeha i nepravde. Vjernik nema šta izgubiti već samo može dobiti. Njegovo stanje se uzdiže zajedno sa njegovim stepenima, prelazeći iz strpljenja u zahvalnost, iz nade u Džennet, žudeći za susretom sa svojim Gospodarom, i od boli ka zadovoljstvu. Od boli ka zadovoljstvu? Naravno. Pronalaženje slasti i zadovoljstva u iskušenju je najveći stepen imana, tevekula, sabura, sačuvano za one koje Allah voli. Vjernik prelazi iz stanja strpljivosti ka Allahovoj Odredbi i prihvatanja nje, bivajući zadovoljan s njom. To je koncept i stvarnost nepoznat i nerazumljiv svjetskim mozgovima. Kada onaj koji je zatvorenm mučen, ponižavan i stavljan na nedaće radi svog Gospodara postigne taj stepen, onda njegovo stanje vjerovanja sija od njega. Njegova unutarnja snaga i čvrstoća vjere tada stupaju na scenu i to će zasigurno razbjesniti njegove neprijatelje. Ovo se može jasno vidjeti u primjeru koji Allah daje na kraju sure al-Feth, u pogledu ashaba posebno a vjernika općenito: “A u Indžilu: oni su kao biljka kad izdanak svoj izbaci pa ga onda učvrsti, i on ojača, i ispravi se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijačā – da bi On s vjernicima najedio nevjernike.”(Al-Feth, 29) Snaga, ispravnost i nepokolebljivost vjernika će uvijek razljućivati njihove neprijatelje jer to pokazuje inat i pobjedu na drugom nivou. Kao što je pjesnik rekao:

Budi strpljiv nad spletkom zavidnika,
Tvoje strpljenje će ga zasigurno ubiti,
jer vatra samo samu sebe jede,
ako ne nađe nešto drugo da pojede.

Bez sumnje današnje okolnosti sa kojima se suočavaju muslimanski zatvorenici u tzv. “Ratu protiv terorizma” je doživio mnoge preokrete – u većini slučajeva na gore. Guantanamo Bay čij su zatvorenici do danas zatvoreni, obilježavaju gotovo 10 godina i kazuju o teroru, neosnovanom zatvaranju i nepravdi. Vjerovali ili ne, to samo kazuje priču o nesalomljivim ljudima koji unatoč tome što trpe beskonačna ispitivanja, psihološke igre i teške uslove, su se pokazali punim života pred svojim zarobljivačima i iako je cio svjet očekivao da će biti slomljeni. Jedan isljednik iz Guantanamo Baya je izjavio da su rekli, kad ih je doveo u iskušenje time da će biti vraćeni svojim porodicama u zamjenu za bilo kakvu informaciju, zatvorenici bi samo odgovarali, “Rastavio sam se sa ovim životom; nije me briga za moju porodicu”. (‘How to Interrogate Terrorists’ - Heather MacDonald, strana 86)

Ispitivači su u potpunosti potcjenili “neprijatelja” i bili su potpuno bespomoćni uprkos tvrdnjama da oni “vladaju”. Iz ovog razloga je započelo mučenje u mnogim kampovima, zatvorima i centrima za zadržavanje poput Abu Ghraiba i Bagrama. Frustracije nastale zbog nemogućnosti da potčine i slome zatvorenike je doveo “one koji su iznad zakona” da pristupe torturama, mučenjima i upotrebom sile-štagod kako bi pacificirali, dezorijentisali,naštetili i izvukli informacije- bilo kakve informacije u što kraće mogućem roku.

Abu Ghraib nam je bio primjer nabrojanih stvari sa velikom podrškom pokvarenjaka “naredbodavaca odozgo” koji nikome ne odgovaraju- sve dok se određeni glasovi nisu digli, glasovi mimo zatvorenika. CIA je poznata da koristi određene tehnike na zatvorenicima poput “water boarding” na Halid šejh Muhammedu, gdje je on bio potopljen u vodu.‘How to Interrogate Terrorists’ - Heather MacDonald,strana 92)
Upotreba pasa, ponižavanje skidanjem,izolacije na duže vrijeme uz upotrebu heavy metal muzike, uskraćivanje sna, nedostatak medicinske njege, neodređeno zatvaranje ako i bezbrojne druge metode su doista izbrisali bilo kakvo ljudsko pravo i mogu biti označeni kao mučenje.Ono što je još odvratnije je što su ispitivači i čuvari konstantno učeni da osjećaju kako ovo nisu samo dozvoljena djela već da su plemenita i patriotska..Kako god, živost je živost a inat je upravo to.Dosad nijedna ova mjera nije bila dovoljna da slomi muslimanske zatvorenike, ni istorijski ni danas.

Iskušenje imama Ahmeda je svjetli primjer ovoga kada je on bio zatvaran, mučen i učinjen da osjeti željeznu pesnicu tiranije – ali je izdržao i odnio pobjedu nad vlasti i narodu.Njegov trijumf je bio svjetla pobjeda islama i akide.

Stoljećima se ovaj ummet mora nositi sa nepravdom. Učenjaci i reformatori, omladina su bili subjekti nepravednog zatvaranja i proganjanja ali je Allahov Sunnet da njegovi robovi vjernici ostanu postojani i nepromjenjeni. Svjetlo nije poput tame istina nikad ne može biti zauvijek zarobljena, jer Uzvišeni Allah kaže:

وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا
A Allah neće dati priliku nevjernicima da unište vjernike. (An-Nisa, 141)

Molim Allaha da nam podari postojanost i blisku pobjedu. Amin.

Primjedbe