ISLAM O ALKOHOLU


Šta islam kaže o alkoholu?

Zlo zvano alkohol je jedan strasni grijeh od gore navedenih grijeha koji se sire medju muslimanima. Upotreba alkohola, pijancevanje, je mora koja sada unistava nase muslimansko drustvo i nanosi mu mnogobrojne stete. Islam zabranjuje svojim sljedbenicima sve sto je zlo, sve sto je stetno po njhovo tijelo i po njihovu dusu, a svako zna da su opojna pica jedno od najvecih zala i najstetnijih stvari za covjeka. Upotreba opojnih pica ( alkohola ) unistava covjekove materijalne, vjerske i moralne vrijednosti – dakle, njegovu vjeru, zdravlje i zivot, razum, cast, ugled, porodicu, te imetak. Narocito je poznato strahovito stetno djelovanje alkohola na tjelesno i dusevno zdravlje potomstva. Da bismo koliko – toliko uocili svu pogubnost i stetnost alkohola, treba bar ukratko napomenuti neke prijmere njegova djelovanja na organizam i zdravlje covjeka.

Stetnost alkohola po zdravlje covjeka
Od alkohola mogu oboljeti skoro svi dijelovi ljudskoga tijela. Njegovo najstetnije djelovanje zahvaca glavni organ mozak. To se poslije moze odraziti na razne nacine : moze doci do prskanja krvnih zilica u mozgu, od cega nastaju razlicite posljedice : smrt ili uzetost nekih organa ( „slag“, „damla“ ), poremecaji u govoru, razmisaljnju itg
. Alkoholicari mogu pasti u stanje ludila ( delirijum ). Alkohol veoma stetno djeluje i na zeludac, srce, jetru i burege onih koji ga piju. Djeca alkoholicara, pa i dalje potomstvo, izlozeni su istim opasnim posljedicama alkohola. Kod njih su ceste pojave sklonosti za razna oboljenja, mentalnu slabost, zivcanu razdrazenost i slabunjavost uopce, jer stetno djelovanje alkohola prelazi i na potomstvo, kako to medicina nesumnjivo dokazuje. 

Evo, braco, sta Kur´an kaze o alkoholu i onima koji ga piju :

“O vjernici, vino i kocka i kumiri i strelice za gatanje su odvratne stvari, sejtanovo djelo, zato se toga klonite da biste postigli sto zelite. Sejtan zeli da pomocu vina i kocke unese medju vas neprijateljstvo i mrznju i da vas od sjecanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hocete li se okaniti ? I budite poslusni Allahu i budite poslusni Poslaniku i oprezni budite ! A ako glave okrenete, onda znajte da je Poslanik nas duzan samo da javno obznani. ( E-Ma´ide, 90-92 )”

Braco ! U ovim ajetima je muslimanima jasno, definitivno i kategoricki zabranjena upotreba alkoholnih pica. Kad predocimo sve ono sto smo gore bar kratko rekli o stetnim posljedicama alkohola, onda nam postaje jasnija vaznost i smisao kur´anskih rijeci.
U njima se, kako vidimo, navode cetiri grijeha kao cetiri karakteristike predislamskog idolopoklonickog drustva, koje grijehe islam potpuno zabranjuje i odbacuje,
a to su : upotreba alkohola, kockanje, idlolopoklonstvo i svako praznovjerje

Ti grijesi su karakteristicni za neislamsko drustvo i nespojivi su s islamom ; upravo njihovo odbacivanje je karakteristika islama. Oni su u Kur´anu nazvani “ruzna ( ridzs ) sejtanska rabota”, sto znaci veliko i stetno zlo. Po tome je receno: “…odbacite to zlo da bi ste bili spaseni”, tj. Od svih onih stetnosti koje ono nosi u sebi. Navedeni ajeti su bili za prve muslimane ujedno i kratka najava jednog dijela islamskog programa koji ide za tim da ljude pouci kako ce svoje lose navike, mahane i slabosti napustiti i zamijeniti ih moralnim vrlinama i kako ce u sebi izgraditi plemenit, pozitivan stvaralacki duh i karakter.
U navedenim ajetima kao dijelu islamskog poucnog i odgojnog porgrama istaknuta su, kao sto rekosmo, cetiri grijeha, cetiri stetne navike i zablude, koje su cvale i vladale u predislamskom arapskom narodu, kao primitivnom i neukom drustvu. Sve te navike i zablude mogu uvijek uzeti maha i siriti se u svakoj zajednici koja bi ostala bez pravilnog vjerskog i pozitivnog kulturnog prosvjecivanja i odgoja. Zato se one snazno sire u cijelome svijetu, koji ocito trpi taj nedostatak.

Zabrana opojnih pica u islamu ustanovljena je Kur´anom, Hadisom i suglasnim misljenjem svih islamskih uceknjaka – uleme ( idzma´ ), pa ne moze biti sumnje u vaznosti i kategoricnost te zabrane. Ako bi neko taj islamski propis negirao, to jest ne bi priznavao i vjerovao da islam zabranjuje alkohol, taj ne bi mogao biti musliman. Ako pak covjek vjeruje i priznaje da je alkohol u islamu zabranjen ( haram ), ako ga pije zbog svoje slabosti, priznajuci da cini grijeh prema svojoj vjeri islamu, on je u tom slucaju veliki grijesnik.

Primjedbe