Ibn Qajjim,rahimehullah, o šefa'atu


Ibn Qajjim,rahimehullah, o šefa'atu


O značenju hadisa kojeg prenosi Ebu Hurejre, radijAllahu ‘anhu, u kojem se kaže:

“Allahov Poslanik, sallAllahu ‘alejhi we sellem, kaže: ‘Svaki vjerovjesnik ima prihvaćenu dovu, ali svakom vjerovjesniku se dova ubrzala. Ja sam svoju dovu za šefa'at ostavio za moj ummet na Sudnjem danu, a on će obuhvatiti svakog onoga koji umre, a nije činio Allahu širk ni u čemu.”,

 Ibn Qajjim, rahmetullahi ‘alejhi, kaže:

“Pogledaj kako je ovaj hadis najveći uzrok kojim se zaslužuje šefa'at učinio iskreno ispoljavanje tewhida, suprotno od onog što je kod mušrika, a to je da se šefa'at postiže uzimanjem posrednika, njihovo obožavanje i uzimanje istih kao zaštitnika. Vjerovjesnik, sallAllahu ‘alejhi we sellem, je izokrenuo u potpunosti ono što je bilo u njihovoj lažnoj tvrdnji, obavijestivši da je uzrok šefa'ata čisti tewhid, a nakon toga će Allah dati dopuštenje zagovaraču da se zauzima.
Od neznanja jednog mušrika je što je ubijeđen da onaj ko uzme zaštitnika ili zagovarača, misleći da će se on zauzimati i da će mu to koristiti kod Allaha, isto onako kao što to biva kod posebno odabranih, kod vladara i vođa, pri čemu im koristi njihovo prijateljstvo ili zaštita. Ali nisu shvatili da se kod Njega niko neće zauzimati osim sa Njegovim dopuštenjem, i dok ne bude zadovoljan sa 

Njegovim riječima i djelima. Kao što je u prvom dijelu rekao:
„Ko se može kod Njega zauzimati bez dopuštenja Njegova?“ [1]
„ … oni će se samo za onoga kojim On bude zadovoljan, zauzimati.“ [2]
Tako da je ostao samo treći dio, a to je da On nije zadovoljan riječima i djelima osim ako postoji tewhid, i slijeđenje Njegovog Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem. Ova tri dijela prekidaju svaku mrežu širka iz srca onoga ko je shvati i pripazi na to.“

Zatim je, rahimehullah, spomenuo da postoji šest vrsta šefa'ata:

“Prvi: 
Veliki šefa'at, od kojeg će se sustezati ulul ‘azm (pet najodabranijih poslanika), ‘alejhimussalatu wesselam, sve dok ne dođe do Poslanika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, pa će reći: „Ja ću prihvatiti.“
I to će biti onda kada se svi ljudi priklone vjerovjesnicima u molbi da se zauzimaju za njih kod Gospodara, da im olakša stajanje na skupu. Ovo je poseban šefa'at samo Poslanikum sallAllahu ‘alejhi we sellem, u kojem mu se neće niko pridružiti.

Drugi:
 Njegov šefa'at za stanovnike Dženneta da uđu u njega. Ebu Hurejre, radijAllahu ‘anhu, je spomenuo ovaj šefa'at u dugačkom hadisu, oko čije vjerodostojnosti su se složili Buharija i Muslim.

Treći:
 Šefa'at za ljude griješnike od Njegovog ummeta koji su svojim grijesima zaslužili ulazak u Vatru. Pa će se zauzimati za njih da ne uđu u vatru.

Četvrti:
 Njegov šefa'at za griješnike od pripadnika tewhida koji će ući u Vatru zbog svojih grijeha. Mnogo je mutewatir predaja od Vjerovjesnika, sallAllahu ‘alejhi we sellem, koje govore o ovom šefa'atu. Oko toga su se složili ashabi i svi pripadnici ehlussunneta. Novotarom su proglasili svakog onog ko negira ovaj šefa'at. Osudili su svakog takvog novotara i nazvali ga zabludjelim.

Peti:
 Njegov šefa'at za stanovnike Dženneta, da im poveća nagradu i položaj, i ovo je nešto oko čega ne postoji razilaženje.
Svaki od ovih šefa'ata je poseban za iskrene pripadnike tewhida, koji nisu Allahu pripisali zaštitnika ni zagovarača. Kao što Uzvišeni kaže:
„I opominji Kur’anom one koji strahuju što ce pred Gospodarom svojim sakupljeni biti, Kad osim njega ni zaštitnika ni zagovornika nece imati – da bi se Allaha bojali.“ [3]

Šesti: 
Njegov šefa'at za neke nevjernike od njegove porodice da im se olakša patnja, a ovaj šefa'at se posebno odnosi na Ebu Taliba, i nikoga više.“[4]
A iskrenost je na drugom mjestu definisao kao: Voljeti samo Allaha, i želja za Njegovim Licem

[1]El-Beqara, 255

[2]El-Enbija', 28

[3]El-En'am, 51

[4] Fethul-medžid, 201-208

Primjedbe