Havla bin Selebe


                         Havla bin Selebe

Muslimanka koja se zalila Allahu na svoga muza
Rekao je Abdullah ibn Abbas: "Prvi bracni par koji se razveo ziharom bili su Evs ibn Samit i njegova supruga Havla bint Salebe." A zihar je u stvari predislamski obicaj koji podrazumijeva da muz svojoj supruzi kaze: "Ti si mi kao ledja (ar.zahrun) moje majke" i te rijeci znacile su potpuni i trajni razvod braka nakon kojeg muz vise nikada nije mogao vratiti suprugu koja je na taj nacin razvedena.
Islam je po tom pitanju olaksao svojim sljedbenicima i za zihar je propisao otkup, a nije ga ucinio razvodom braka. A povod za taj propis bio je slucaj sa Havlom bint Salebe koja je, nakon sto joj je muz izgovorio te rijeci, strahovala da to nije trajni razvod braka, pa je pozurila otici kod Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da mu se pozali na svoga muza i da od Allaha dz.s., trazi pomoc i rjesenje svoga problema preko Njegovog Poslanika, s.a.v.s.
Tesko joj je bilo i zamisliti da se razvede od svoga muza kojeg je neizmjeno voljela, pa se toliko jadala i zalila Muhammedu, s.a.v.s., da je Allah objavio ajete o njenom slucaju i  propis vezan za zihar. Zbog toga je Havla dobila nadimak Mudzadela, ona koja voli da se raspravlja, i po njoj je cijela kur'anska sura dobila ime El-Mudzadela.
O svom slucaju je ispricala sljedece: "Povodom mene i moga muza Evsa ibn Samita, objavljena je sura El- Mudzadela. Naime on je vec bio zasao u godine i postao je jako razdrazljiv. Tako je je jedanput usao u sobu i ja sam mu proturjecila u necemu, a on se toliko naljutio da mi je rekao: ,Ti si mi kao ledja moja majke.' Onda je izasao iz kuce izvjesno vrijeme odsjeo kod nasih komsija, a onda se vratio i trazio da stupimo u intimni odnos. Tada sam mu ja rekla: ,Ne, tako mi Onoga u cijoj ruci je moj zivot! Necu s tobom leci zbog onoga sto si mi maloprije rekao sve dok Allah i Njegov Poslanik, s.a.v.s., ne presude o nasem slucaju.' Ostavila sam ga u kuci, a ja sam otisla kod Poslanika, s.a.v.s., sjela pred njega i pozalila se na lose ponasanje i los odnos moga muza prema meni. Muhammed, s.a.v.s., mi je rekao: ,Havla, tvoj muz je star covjek pa boj se Allaha u pgledu njegova prava.' Odgovorila sam: Allahov Poslanice, tako mi Allaha, ja se necu smiriti i necu mu oprostiti dok Allah ne objavi ajete o mom slucaju.' U tom trenutku, Poslanik s.a.v.s.,  se potpuno smirio I nista nije govorio, cinilo se kao da prima Objavu. To je potrajalo nekoliko trenutaka, a onda mi je rekao: , Havla, Allah mi je upravo objavio ajete o tebi i tvome muzu', i proucio je: Allah je cuo rijeci one koja se s tobom o muzu svome raspravljala i Allahu se jadala - a Allah cuje razgovor vas medjusobni, jer Allah, uistinu sve cuje i sve vidi.
Oni od vas koji zenama svojim reknu d aim nisu vise dopustene, kao sto im nisu dopustene majke njihove - a one nisu majke njihove, majke njihove su samo one koje sui h rodile - oni, zaista, govore ruzne rijeci i neistinu - a Allah sigurno brise grijehe I prasta.
Onaj koji ne nađe, dužan je da dva mjeseca posti uzastopce prije nego jedno drugo dodirne. A onaj ko ne može, dužan je da šezdeset siromaha nahrani, zato da biste potvrdili da u Allaha i Poslanika Njegova vjerujete - to su vam Allahovi propisi. A nevjernike čeka patnja nesnosna.
U tom trenutku niko nije bio sretniji od Havle bint Salebe. Njenu radost i srecu primijetio je Allahov Poslanik, s.a.v.s. i nasmijao se, rekavsi joj: ,Idi i reci muzu neka oslobodi jednog roba!' ,Ja sam', prica Havla, ,rekla': ,Allahov Poslanice, on nema robova da bi ih mogao osloboditi.' Onda mi je Poslanik, s.a.v.s, rekao: 'Neka umjesto toga posti dva mjeseca uzastopno.' Odgovorila sam: 'On je star covjek I ne moze postiti.' 'U tom slucaju neka nahrani sezdeset siromaha', rekao je Poslanik, s.a.v.s. 'Allahov Poslanice, ali on nema imetka kojim bi mogao nahraniti sezdeset siromaha', odgovorila sam. Na kraju je Muhammed, s.a.v.s., rekao: 'Mi cemo mu pomoci I dat cemo mu odredjenu kolicinu datula da se iskupi', a u drugoj predaji stoji: 'Neka ode kod Ummu-l-Munzir bint  Kajs I neka od nje uzme pola veska (tovara) datula I neka podijeli sadaku sezdesetorici siromaha, a nakon toga mozete nastaviti zivjeti bracnim zivotom.' Na to sam ja rekla: 'Allahov Poslanice, ja cu ga pomoci sa jos pola tovara datula.' Muhammed, s.a.v.s., mi je rekao: 'To je lijepo od tebe! Idi i podijeli sadaku umjesto njega i lijepo se ophodi prema svome muzu.'
Zar ne poznajes ovu zenu? 
Havla bint Salebe bila je jedna od najrjecitijih zena medju ensarijkama i zbog toga je uzivala respekt kako medju ashabijkama tako isto i medju ashabima. Posebu naklonost i duboko postovanje prema Havli imao je halifa Omer, r.a. Prenosi se da je on jednom prilikom u vrijemesvog hilafeta naisao sa Dzarudom el-Abdijem pored Havle bint Selebe i nazvao selam. Ona je uzvratila na selam i rekla: "Stani Omere!" Halifa Omer je istog trenutka stao i priblizio joj se, a ona ga je pocela kritizirati i savjetovati i, izmedju ostaloga, rekla mu: "Ja dobro pamtim kad su te zvali Omerica dok si na Ukazu tjerao koze svojim stapom. Od tada nije proslo mnogo vremena kada su te poceli zvati Omer, a nedugo zatim postao si halifa i prozvali su te emiru-l-mu'minin, vodja pravovjernih. Zato, Omere, boj se Allaha u pogledu svojih podanika i znaj da onome ko se boji Allaha i Njegove prijetnje, daleke stvari postaju blizu, a ko se boji smrti on strahuje od rastanka sa dunjalukom."
Tada se umijesao Dzarud i rekao Havli: "Dosta je vise kritike, kako te nije stid da na takav nacin razgovaras s vodjom muslimana." Onda mu je Omer rekao: " Ovo je zena cije je rijeci  zalbe i prituzbe na muza cuo Allah iznad sedam nebesa, pa zar da Gospodar svjetova slusa njenu zalbu, a da je ne slusa Allahov rob Omer?!" Tako mi Allaha, ja sam preci da je saslusam, ta ovo je Havla bint Salebe, i kada do noci ne bi otisla od mene, ja bih ostao sa njom dok je ne saslusam i izvrsim ono sto od mene trazi."
To je ashabijka Havla bint Salebe zbog koje je Allah propisao poseban propis vezan za odnos muzeva prema zenama i na taj nacin zastitio njihovu cast do Sudnjeg dana. Nazalost, historicari nisu zabiljezili tacan datum njenog preseljenja na ahiret, ali se pouzdano zna da je zivjela do kraja hilafeta Omera ibn el-Hattaba, r.a.
Neka se Allah smiluje ponosnoj i razboritoj Mudzadeli, Havli bint Salebe, neka njen mezar ispuni svjetlom i uvede je u Dzennet u drustvu odabranih Svojih robova.
Iz knjige: Zene iz vremena poslanstva - Abdussameda Nasufa Busatlica

Primjedbe

  1. Prije svega hvala dr. Agbazara što mi je vratio mog ljubavnika unutar 48 sati. Nemam ništa za reći nego da ti se zahvalim i da ti javim da sam sretna.. Moj ljubavnik se bolje ponaša prema meni i sada provodi većinu vremena sa mnom govoreći mi koliko me voli nego ikad prije.. Ako imaš Za sve probleme s ljubavnikom kontaktirajte Dr.Agbazara putem e-pošte: ( agbazara@gmail.com ) ili ( WhatsApp +2348104102662 ) jer on je rješenje za sve probleme u vezi

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar