HADISI - POSTAČI I NEPOSTAČI



Prvi hadis govori o velikoj nagradi postačima, a drugi hadis o žestokoj kazni nepostačima
1. Ibn Abas prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao Ebu Musa el-Eš'arija na čelu vojske u pohod na moru, i dok su oni pod plaštom noći plovili u lađi, čuli su glasnika kako ih doziva:...
''O putnici u lađi, stanite da vas obavijestim o onome čime je Allah Sebe obavezao!'' Ebu Musa el-Eš'ari je zaustavio lađu i rekao: ''Obavijesti nas ako si od onih koji vijesti donose!'' Zatim su čuli istog glasnika kada je rekao: ''Allah se obavezao da će onoga koji trpi žeđ u Njegovo ime u vrućem ljetnom danu, napojiti na Dan najveće žeđi tj. na Sudnjem danu.''(Albani ga je ocijenio kao hasen u Sahihut-tergib vet-terhib, I/412).
A Ibn Redžeb spominje predaju u kojoj stoji: ''Do nas je došla vijest da će postačima na Sudnjem danu biti postavljena sofra s koje će oni jesti dok drugi budu polagali račun, pa će oni koji polažu račun, reči: ''Gospodaru, mi se obračunavamo, a oni jedu i uživaju?!'' Biće im odgovoreno: ''Kad su oni postili vi ste jeli i pili, a kad su oni klanjali vi ste spavali.''
2. Ibn Huzejme i Ibn Hibban bilježe hadis od Ebu Umame, radijallahu anhu, u kojem stoji: "Čuo sam Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: 'Dok sam spavao, došla su mi dva čovjeka i uzela me za podlaktice te me odveli do jednog nepristupačnog brda, a zatim su mi kazali: 'Popni se.'
'Nisam u stanju da to uradim', rekao sam.
Rekli su: 'Mi ćemo ti olakšati.'
Popeo sam se na brdo, a zatim čuo veoma glasne zvukove.
Rekao sam: 'Kakvi su ovo zvukovi?'
Rekli su: 'To su urlici stanovnika Vatre.'
Zatim smo krenuli i došli do ljudi koji su bili obješeni za svoje tetive, a pri tome su im usta bila široko razjapljena, a iz njih je tekla krv. Upitao sam: 'Ko su ovi?'
Rekoše: 'Ovo su oni koji prekidaju svoj post prije nego što nastupi vrijeme.'
Albani je kazao da je ovaj hadis sahih, te u njegovom komentaru kazao: "Ovo je kazna za onoga ko posti, a zatim namjerno prekine svoj post prije negoli nastupi vrijeme iftara. Kakvo je onda stanje onoga ko uopće ne posti!?"
Dodatak: 
Abdullah ibn Amr ibnul-As r.a. prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Post i Kur'an će se zauzimati za vjernika na Sudnjem danu.
Post će reći: ''Gospodaru moj, ja sam mu uskratio jelo i odnos sa suprugom u toku dana, pa prihvati moje zauzimanje za njega!''
A Kur'an će reći: ''Gospodaru moj, ja sam mu uskratio spavanje noću, pa primi moje zauzimanje za njega.'' I Allah će prihvatiti njihovo zauzimanje.''
(Hadis bilježi imam Ahmed, a šejh Albani ga je ocijenio kao sahih u djelu Sahihut-tergib, I/411).

Primjedbe