Ashabijka čiji je udarac presudio Ebu Lehebu


Ashabijka čiji je udarac presudio Ebu Lehebu

2241822080_a65a24d6f1Kada je umrla Poslanikova supruga Hatidža, on je naredio da je gasule Ummul-Fadl i Ummu Ejmen, a nakon njene smrti, Ummul-Fadl je u tim teškim trenucima bila najbolja potpora i podrška Allahovom Poslaniku tj. Nakon što je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, učinio Hidžru u Medinu, ona je ostala u Mekki sa svojim mužem Abbasom i obavještavala Poslanika tj. o svemu što se događalo u Mekki. Između ostalog, Ummu-Fadl je odigrala značajnu ulogu u Mekki, nakon što je stigla vijest o pobjedi muslimana i teškom i neočekivanom porazu nevjernika. U predaji koju prenosi Ebu Rafi stoji: “Ja sam bio sluga Abbasa ibn Abdulmuttaliba i našu kuću je već bilo obasjalo svjetlo Islama, jer smo Islam primili ja i Ummul-Fadl. Allahov neprijatelj, Ebu Leheb nije učestvovao u Bici na Bedru i kada je u Mekku stigla vijest o porazu nevjernika, on je bio ponižen i tužan, a mi muslimani osjetili smo snagu i ponos u našim dušama. Ja sam inače bio čovjek krhke građe, toga dana, kada je došla vijest sa Bedra, ja sam oštrio strijele pored zemzema, a pored mene je sjedila Ummul-Fadl. Bili smo sretni i zadovoljni zbog pobjede muslimana na Bedru. Nedugo zatim naišao je Ehu Leheb koji nije vjerovao da su mušrici izgubili bitku i nije mogao da se pomori sa tim, a onda je došao Ebu Sufjan ibn Haris ibn Abdulmuttalib i Ebu Leheb ga je zvonuo i pitao ga: ‘Bratiću, kakve su vijesti o našoj vojsci?’ Odgovorio je: ‘Bio je to dan u kojem smo se sukobili sa ljudima koji su nas nemilice ubijali, a što je još čudnije od toga, sreli smo konjanike između nebesa i zemlje koji su nas u skupinama napadali.’ Ja sam tada rekao: ‘To su bili meleki.’ Onda me je Ebu Leheb žestoko udario po licu, a zatim je nastavio da me udara čime je stigao. Ummul-Fadl nije mogla ravnodušno posmatrati kako me Ebu Leheb tuče, već je ustala i uzela kolac i njime žestoko udarila Ebu Leheba po glavi, rekavši mu: ‘Ponižavaš ga i udaraš, jer je njegov gospodar odsutan!’ Od silnog bola on nije mogao ni progovoriti, samo je ustao i otišao ponižen i poražen. I tako mi Allaha, od tada nije prošlo više od sedam dana i Allahov neprijatelj, Ehu Leheb je umro.”
(At-Tabaqat, IV tom, str. 73-74)
(At-Tabaqat, VIII tom, str. 278)
Zapravo, ona je imala posebno mjesto kod Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, zbog svog iskrenog imana i pobožnosti. Poznato je da nije prestajala postiti četvrtkom i ponedjeljkom. Jedanput je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, posjetio Ummul-Fadl i ona mu je ispričala svoj san, rekavši: “Allahov Poslaniče, sanjala sam kao da jedan član tvoje porodice živi u mojoj kući.” On joj je odgovorio: “Dobro si sanjala! To znači da će moja kćerka Fatima roditi sina i da ćeš ga ti zadojiti.” Tako se i desilo, Fatima je rodila Husejna i Ummul-Fadl ga je zadojila, pa je njen sin Kusem postao Husejnov brat po mlijeku. Kusem je po svom fizičkom izgledu sličio na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Ummul-Fadl je, zbog svoje nepokolebljive vjere u Allaha i slijeđenja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, bila izložena i napadima i ismijavanju od strane poznatog židovskog pjesnika, Kab ibn Ešrefa, koji se ismijavao sa njom i još nekim ashabijkama pjevajući im ljubavne pjesme. Osim toga, on je bio poznati smutljivac, koji je podstrekavao mušrike na borbu protiv Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio Muhammedu ibn Meslemi da ga ubije nakon čega su se muslimani odmorili od njegovog zlostavljanja.
Izvor: “Žene iz vremena poslanstva”
Autor: Mr. Abdussamed Bušatlić

Primjedbe